Litet gah. Tittar efter ny slitochslängcykel att ha när jag cyklar med hunden. Det är fan omöjligt att hitta en cykel som INTE är stulen. Fin skeppshult för 1200 spänn är förstås en ledtråd och sedan tittar man på säljarens övriga annonser. Har Tomi någon fetish för damcyklar eller vad är problemet….. ser likadant ut varenda gång…

Bild på flera cyklar listade på en online-marknadsplats, inklusive en röd cykel för 600 kr och en Skeppshult för 1200 kr. Även andra annonser syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Arg
  • Ledsen
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Litet gah. Tittar efter ny slitochslängcykel att ha när jag cyklar med hunden. Det är fan omöjligt att hitta en cykel som INTE är stulen. Fin skeppshult för 1200 spänn är förstås en ledtråd och sedan tittar man på säljarens övriga annonser. Har Tomi någon fetish för damcyklar eller vad är problemet….. ser likadant ut varenda gång…

[bild]
Känner igen det där, speciellt när det gäller den typen av vardagscykel. Jag upplever dock att det är lite bättre på blocket. Jag tycker dock att marketplace är en dynghög i största allmänhet.

Lite som elverktyg på marketplace, rubbet är stöldgods 😠

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Känner igen det där, speciellt när det gäller den typen av vardagscykel. Jag upplever dock att det är lite bättre på blocket. Jag tycker dock att marketplace är en dynghög i största allmänhet.

Lite som elverktyg på marketplace, rubbet är stöldgods 😠
Ja det är inte samma sak på Blocket för där behöver man identifiera sig med bankID för att kunna sätta ut en annons.

Problemet med stulna cyklar är så omfattande att det påverkar prisbilden på marknaden (vilket ju iofs är bra för mig).

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I telefonen eller klockan. Inte behöver du ett i plast också. Mer än för CVV-koden då…
Vissa appar behöver ett aktiverat kort, mobila plånboken gick att få igång direkt och nummer, datum och CVV finns tillgängligt direkt efter man tryckt "Klar" i beställning.. Vill inte aktivera kortet förrän jag har det i min hand. Och har ju ett kreditkort också så ingen brådska.

RoTe
MathiasS MathiasS skrev:

[bild]
Köp på en cykelauktion istället, säkert många stulna där med men sedan länge övergivna och bortglömda.

RoTe RoTe skrev:
Köp på en cykelauktion istället, säkert många stulna där med men sedan länge övergivna och bortglömda.
Var hittar man en cykelauktion?

Jag har noterat butikerna som säljer beggade cyklar, men de tar också helt orimligt betalt för begagnade saker.

RoTe
MathiasS MathiasS skrev:
Var hittar man en cykelauktion?

Jag har noterat butikerna som säljer beggade cyklar, men de tar också helt orimligt betalt för begagnade saker.
https://www.uppsalareturcyklar.se/ men det kanske är för långt att åka?

RoTe RoTe skrev:
[länk] men det kanske är för långt att åka?
Lite kanske, men tack för länken. Iaf är det för långt att cykla hem cykeln....:)

• Gilla
  • Haha
Taxture och 2 till
  • Laddar…
RoTe
MathiasS MathiasS skrev:
Lite kanske, men tack för länken. Iaf är det för långt att cykla hem cykeln....:)
"Alla returcyklar kommer från utrensningar av övergivna cyklar hos olika fastighetsägare som vi har avtal med samt från bostadsrättsföreningar. "

Svårt att hitta bättre hederliga iaf

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaahhhhh.
Tak med en skjutbar panel och synlig struktur vid en väggkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Ledsen
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Ingen mer bygg-pilsner för dig. 😉

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ingen mer bygg-pilsner för dig. 😉
Helnykter. Tyvärr... 😄

Det är som att kapa 10 cm för kort när man mäter med talmetern, man bara måste göra felet då och då ...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är som att kapa 10 cm för kort när man mäter med talmetern, man bara måste göra felet då och då ...
Finns det någon som nån gång inte kapat tio för lite efter att ha använt en talmeter? Själv gör jag den missen minst en gång per år. Har vrålat GAAAAH! varenda gång 😀

• Gilla
  • Älska
zarkov och 5 till
  • Laddar…
Nu är det inte kapat för kort,utan för mycket, fattas en bit för att skivan ska räcka ut på plats.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaahhhhh.
[bild]
Äh va då, det fixar målarn med lite spackel ;-)

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.