useless useless skrev:
Det visar tydligt det dumma med att skriva lagar och förordningar så dom kräver en specifik teknik. Jag trodde man hade slutat med sånt för länge sedan?
Håller med. Övriga Europa behåller 2G/3G längre än vi. Det gäller att vara lite snabbare att stifta lagar än de är idag.
Vi får väl se hur det går med USB-C. Det höll ju på att bli Micro-USB ett tag, men där sprang ju verkligheten förbi beslutsfattarna innan de hade greppat pennan.

Redigerat:
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
Ont i ett öra sista natten i Marocko, flyga med öroninflammation var ingen hitt.
I morse var kudden blodig och jag dunderförkyld, typiskt när man skulle få börja jobba igen och komma in i gängorna.

• Ledsen
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
B
A AndersS skrev:
Jag fixade en bekants slunga inför vintern med liknande B&S motor, men gjorde det enkelt. Tog av plastkåpan där brytaren sitter och ryckte bort kontaktstycket där "plastnyckeln" sitter, den är kortsluten så att slungan inte startar. Så vill någon stjäla slungan så bryr de sig nog inte om att starta den eller om de sitter någon "plastnyckel".
Annars kan du trycka i vilken plastbit som helst som bara trycker isär kontaktblecken i botten.
[länk]
Aha, så kan man göra, kan vara bra att veta. Att plastflärpen inte är något stöldskydd vet jag, men min snöslunga är en "märkesmodell" (inte från BT/Jula/Rusta m.m.) som jag vill undvika att göra åverkan på, andrahandsvärdet kanske inte är högt ändå, men jag vill hålla den så intakt som möjligt.

B Blazermannen skrev:
Aha, så kan man göra, kan vara bra att veta. Att plastflärpen inte är något stöldskydd vet jag, men min snöslunga är en "märkesmodell" (inte från BT/Jula/Rusta m.m.) som jag vill undvika att göra åverkan på, andrahandsvärdet kanske inte är högt ändå, men jag vill hålla den så intakt som möjligt.
Identiskt på min Husqvarna.😉

B Blazermannen skrev:
Att lossa en kabelsko tillfälligt tills du har skaffat/hittat en "nyckel" är väl inte att göra åverkan?

Annars kan du ju stoppa in en glasspinne i hålet...

• Gilla
possum77 och 2 till
  • Laddar…
B
Beställde 4st stolar på Ikea, vid montering visar det sig att på två av stolarna har de skjutit stift som gått igenom och sticker ut. På höger sida på båda... GHHHAAAA!!! Hur kan de lyckas ladda maskinen med längre stift än vad det ska vara (tycker inte de var inskjuten så långt...

Reklamerat och hämtat två nya idag, monterar ena och det går bra. Öppnar paketet och lyfter upp högre delen av stolen,,, GAAAHHHH!!! 4st stift sticker ut.

Precis pratat med Ikea, får se hur nästa stol är när den kommer senare i vecka.

Närbild av en stol där ett stift sticker ut från träet, vilket visar ett monteringsfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en stol där ett stift sticker ut från träet på sidan, vilket visar problem under monteringen.
Skapa konto
Närbild av stol med synliga stift som sticker ut på höger sida, monteringsproblem på Ikea-stol.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
  • Arg
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
4774
C cpalm skrev:
Problemet med Götet är att man kommer på motorvägen, sen vips går vägen in i en tunnel och sen är man vips på Hisingen. Har hänt mig varenda gång 😂
GAAAAHHHH!!!
Varenda gång " Alla vägar bär till Hisingen men ingen går till Göteborg" hahaha 😂

• Gilla
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Ont i ett öra sista natten i Marocko, flyga med öroninflammation var ingen hitt.
I morse var kudden blodig och jag dunderförkyld, typiskt när man skulle få börja jobba igen och komma in i gängorna.
Stackare. Förmodligen spräck trumhinnan när du flög pga trycket och därför blod på kudden. Kan vara bra om du kontaktar din vc med tanke på att du även har varit utomlands så att din sk förkylning egentligen är en super infektion.
Råkade själv ut för samma sak. Blev en staflykockinflamation som övergick till en streptokockinfektion som tog mig år att bli av med.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
B
useless useless skrev:
Att lossa en kabelsko tillfälligt tills du har skaffat/hittat en "nyckel" är väl inte att göra åverkan?

Annars kan du ju stoppa in en glasspinne i hålet...
Nä, men för att komma åt kabelskon skulle en kåpa bort, då finns det alltid risk för repor. Jag äter inte pinnglass, så det alternativet går bort.😋

• Haha
  • Wow
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Nä, men för att komma åt kabelskon skulle en kåpa bort, då finns det alltid risk för repor. Jag äter inte pinnglass, så det alternativet går bort.😋
Ingen sa att du behövde äta glassen… 😉

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Varenda gång " Alla vägar bär till Hisingen men ingen går till Göteborg" hahaha 😂
Göteborg är den ojämförligt svåraste stad jag kört bil i kan jag säga. Och då har jag bott i tre huvudstäder och dessutom även kört både här och där i världen.

Hela stan är enkelriktad, dessutom åt fel håll. Det finns ingen logik i stans layout, den är som gjord för att villa bort sig uti, och var man än kör så lyckas man hamna utan återvändo på bron över eller tunneln under älven. Vilket är en statistisk omöjlighet eftersom det finns alldeles på tok för få älvförbindelser — alltså på riktigt, bara tre stycken eller vad det är?! — men lik frbskt är det samma sak varenda gång.

På allfartsvägarna har man i genomsnitt tre centimeters färdväg på sig att upptäcka den enda skylten till den enda avfarten man skulle ta, och då sitter den långt uppe i ett hörn och visar dessutom bara vägnummer, som man ju aldrig lär sig. Plus att tempot är så högt så att inte ens GPS:en hänger med.

Varenda trafikplats är tillkrånglad och hopgyttrad till det yttersta på det där sättet som bara en trafikingenjör kan få till det. Eller möjligen den som just serverat en tallrik nykokt spaghetti. Eller katten som fått tag på ett garnnystan. Den sistnämnda hade förmodligen gjort ett bättre designjobb.

Och som grädde på moset och lök på laxen och allt det där, så är stan nerlusad med spårvagnar, som har sina egna vägar i form av ”rännor” med höga kanter som man ofelbart hamnar i och inte kan ta sig ur där man står nos mot nos med en ilsken spårvagnsförare med halva Göteborg som stressade passagerare som skulle varit framme för en kvart sen.

• Gilla
  • Haha
atomlab och 15 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Lika med mig för många år sedan, skulle jobba där. Kom en tidig morgon kl 5:00 med husvagnen efter, skulle till ett köpcenter på norra sidan. Hur jag än bar mig åt, hamnade jag antingen i tunneln eller på bron. 👿 Blev förbannad, tur det var så tidigt. drog tvärs över på övergångstället innan tunneln och kom på plats. 🙂 För att komma rätt väg, så måste man åka norrut E 6:an någom kilometer och vid ett mot svänga av mot centret. Inga skyltar som sa hur man kom dit 👿

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
J jonaserik skrev:
Lika med mig för många år sedan, skulle jobba där. Kom en tidig morgon kl 5:00 med husvagnen efter, skulle till ett köpcenter på norra sidan. Hur jag än bar mig åt, hamnade jag antingen i tunneln eller på bron. 👿 Blev förbannad, tur det var så tidigt. drog tvärs över på övergångstället innan tunneln och kom på plats. 🙂 För att komma rätt väg, så måste man åka norrut E 6:an någom kilometer och vid ett mot svänga av mot centret. Inga skyltar som sa hur man kom dit 👿
Hahaha den som myntade detta uttryck är min faster som, hör och häpna, är göteborgare 😂

4774
ricebridge ricebridge skrev:
Göteborg är den ojämförligt svåraste stad jag kört bil i kan jag säga. Och då har jag bott i tre huvudstäder och dessutom även kört både här och där i världen.

Hela stan är enkelriktad, dessutom åt fel håll. Det finns ingen logik i stans layout, den är som gjord för att villa bort sig uti, och var man än kör så lyckas man hamna utan återvändo på bron över eller tunneln under älven. Vilket är en statistisk omöjlighet eftersom det finns alldeles på tok för få älvförbindelser — alltså på riktigt, bara tre stycken eller vad det är?! — men lik frbskt är det samma sak varenda gång.

På allfartsvägarna har man i genomsnitt tre centimeters färdväg på sig att upptäcka den enda skylten till den enda avfarten man skulle ta, och då sitter den långt uppe i ett hörn och visar dessutom bara vägnummer, som man ju aldrig lär sig. Plus att tempot är så högt så att inte ens GPS:en hänger med.

Varenda trafikplats är tillkrånglad och hopgyttrad till det yttersta på det där sättet som bara en trafikingenjör kan få till det. Eller möjligen den som just serverat en tallrik nykokt spaghetti. Eller katten som fått tag på ett garnnystan. Den sistnämnda hade förmodligen gjort ett bättre designjobb.

Och som grädde på moset och lök på laxen och allt det där, så är stan nerlusad med spårvagnar, som har sina egna vägar i form av ”rännor” med höga kanter som man ofelbart hamnar i och inte kan ta sig ur där man står nos mot nos med en ilsken spårvagnsförare med halva Göteborg som stressade passagerare som skulle varit framme för en kvart sen.
Hahaha precis. Stockholm är milsvida bättre då alla vägar istället bär dit 😄

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Nu är det ett par år sedan, men som jag kommer ihåg det så åkte man fram & tillbaka längs den där j.vla älven, men att ta sig in i Gbg gick f.n inte!

• Haha
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.