Unikt namn Unikt namn skrev:
Men en inte obetydlig del restaurangbesökare har (enligt krögare på radion) post-corona besökt de fina restauranger där de delat på en förrätt/huvudrätt. Tar sina obligatoriska selfies för sociala medier, sen hänger de där resten av kvällen drickandes enbart kranvatten.
Säger en del om dagens stockholmare. Ingen normal människa går på restaurang och sitter och dricker vatten hela kvällen. GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!!
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
C
L lbgu skrev:
att köra ut någon som du beskrev att du råkat ut för låter ju helt horribelt
För att vara tydlig handlade det i det fallet alltså inte om att bli utkörd med mat i mun, utan om att byta till ett mindre bord (med mat i mun).
 
L lbgu skrev:
Säger en del om dagens stockholmare. Ingen normal människa går på restaurang och sitter och dricker vatten hela kvällen. GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!!
Det var londonkrögare som klagade på detta. Vi stockholmare tittar inte i glaset! Vi säger GAAAAAAHHH dagen efter.
 
Redigerat:
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
G
Värre med folk som bokar bord på 5 restauranger sedan väljer kompis gruppen 1 ut av dom..

Jävla egoistiska idioter..
 
  • Arg
Dilato och 3 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Säger en del om dagens stockholmare. Ingen normal människa går på restaurang och sitter och dricker vatten hela kvällen.
Säger kanske mer om restaurangkulturen och hur den skiljer sig åt mellan stad och landsort. Ingen kräver att du går hem när din restaurangsittning är slut. Då bjuder staden på flera nöjen av såväl fin- som folkkultursslag.

Men går man till en populär bättre restaurang är det rimligt att vänta sig att bordet behövs för en sittning till om man själv bokat bord vid sju. Och eftersom tillräckligt många inte accepterar det utan knot har först tidsgränser kommit och nu även kuvertavgifter m.m.

Jag svär gärna långa eder över detta, men inte över krögarna.

Jag rekommenderar för övrigt en bättre cocktailbar om man bara vill hänga i en lugn miljö.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
GAAAAHHHH för Allente!!!

Har under dagen försökt hjälpa morsan att regga hennes kundnummer så att det går att komma åt de streamingtjänster som ingår.

Tyvärr kan din förfrågan inte behandlas just nu, vänligen prova igen senare.
😡 😡😡

Och den AI-drivna chatten kunde dom lika gärna stoppa upp i närmsta *censur*.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
den AI-drivna chatten kunde dom lika gärna stoppa upp i närmsta *censur*.
Det var ju ändå därifrån den kom, så...
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
N
Rejäl skrev:
Är det ett Stockholms syndrom? har aldrig blivit ombedd att lämna, men vi har aldrig bara suttit för att fördriva tid på en restaurang heller antingen äter man och sitter kvar och diskuterar men då dricker man så då sker det ju beställningar hela tiden..
Skulle gissa på ett storstadssyndrom. Men har inte gjort någon vidare efterforskning. I Usa lär det enligt rykten vara väldigt vanligt
 
P
N Niq skrev:
Skulle gissa på ett storstadssyndrom. Men har inte gjort någon vidare efterforskning. I Usa lär det enligt rykten vara väldigt vanligt
😮Vilken förolämpning! Så du menar att inte Göteborg är en storstad?
 
N
Rejäl skrev:
😮Vilken förolämpning! Så du menar att inte Göteborg är en storstad?
Har inte varit där på en 30 år så kan inte uttala mig
 
  • Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Har inte varit där på en 30 år så kan inte uttala mig
Där missar du något! Välkommen till framsidan av Sverige..
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Så du menar att inte Göteborg är en storstad?
Varken Stockholm eller Göteborg är några storstäder. 😉
 
  • Gilla
  • Wow
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har kanske inte ätit första buffésittningen på en Finlandsfärja? 😂
Kan man äta på finlandsfärjorna? (trodde resorna främst handlade om att pippa och supa)
 
  • Haha
  • Wow
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Där missar du något! Välkommen till framsidan av Sverige..
Har ni fixat vägar och tunnlar i GBG eller är det byggkaos och krångel i trafiken som förra året, förra årtiondet och slutet på förra årtusendet?
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
C
F fribygg skrev:
Har ni fixat vägar och tunnlar i GBG eller är det byggkaos och krångel i trafiken som förra året, förra årtiondet och slutet på förra årtusendet?
Problemet med Götet är att man kommer på motorvägen, sen vips går vägen in i en tunnel och sen är man vips på Hisingen. Har hänt mig varenda gång 😂
GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
  • Gilla
RoTe och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.