R Rolle314 skrev:
Min fru fick hushållsassistenten i huvudet i måndags då vi skulle göra ny omgång korv.
Du får vara mer försiktig när du är i köket.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du får vara mer försiktig när du är i köket.
Vi har redan flyttat maskinen från överskåpet till underskåpet

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
R Rolle314 skrev:
Vi har redan flyttat maskinen från överskåpet till underskåpet
GAAAAAH! Vem kommer att få ryggskott av den förflyttningen?
(Jag anser mig utan ansvar om det skulle inträffa)

Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAAH! Vem kommer att få ryggskott av den förflyttningen?
Den väger inte så mycket. Några kg. Det blev inget ryggskott 😀.
Det brukar alltid vara jag som tar ner den, men just i måndags satt jag upptagen i ett Teamsmöte, så min fru försökte ta ner den.

R Rolle314 skrev:
Den väger inte så mycket. Några kg. Det blev inget ryggskott 😀.
Det brukar alltid vara jag som tar ner den, men just i måndags satt jag upptagen i ett Teamsmöte, så min fru försökte ta ner den.
Puh!😅

ricebridge ricebridge skrev:
Själsfrände!

Det finns få saker jag hatar så mycket, verkligen hatar, som julhandelsstress och dito trängsel.

Hysterin hos dessa desperata människoskaror som väller fram likt gräshoppssvärmar över ödelagda ruiner, där allt som finns kvar är utmärglade kassörskor som ligger halvdöda över de tomma hyllorna. Paniken i ögonen, stresshormonerna som sprutar ur öronen på folk och förgiftar luften, för att inte tala om all svett och unkenhet när dessa desperata och uppjagade skaror ska trängas intill skavsårens gräns fullt påbyltade inomhus eftersom det är minus tio ute och ingen orkar ta av sig täckjackan eftersom det då blir mer att bära.

Irritationen som jäser under ytan som en gryta mjölk, färdig att koka över när man minst av allt anar det, ångesten som ligger så tät i luften att den kan skäras med kniv.

Och över alltihopa svävar, av alla sånger, Stilla Natt, som en morbid kontrast mellan konsumtionsgalenskapen och julens budskap om den fattige Frälsaren som lägges på strå i ett stall och i övrigt predikade att man skulle göra sig av med prylar och habegär.

Ja, dessa evinnerliga 10-12 julsånger förresten, om och om igen. Jag kan på rak arm inte komma på någon ny jullåt som kanoniserats in i julsångernas parnass efter ”All I Want for Christmas”, och den kom väl 91-92 nångång. Har det verkligen inte kommit någon ynka ny bra jullåt på 30 år, så att man slipper plågas ihjäl av vedervärdigheter som ”Tänd ett ljus” på repeat, eller — bevare mig väl, som Tutankhamon sa — praktpekoralet ”Julen är här”?? Det går åt både öronproppar och hörselkåpor om man inte ska explodera av musiktortyren i julhandeln.

”Samla inte skatter på jorden… sälj allt du äger och ge åt de fattiga”, sade Jesus, och så firar vi hans födelsedag med att vräka ut pengar på ingenting, frossa i mat och skuldsätta oss till döds i ett ekorrhjul som bara snurrar fortare och fortare för varje år. Det är snarare ett backanaliskt midvinterblot som utspelar sig i mörkret varje år, där köpcentrat är templet och vår sinnesro är det som ska offras på kommersialismens besudlade altare.

Nej, giv mig en fridfull jul!
Ahhhhhh, fyfaen vilket jävla gnäll, det bästa i år!
Hatten av förfaen :-)
/Workingclasshero

• Gilla
  • Älska
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Får inte alls så fin rök när jag kör med Kringlan! Vad kör du får spån @Rolle314 ?

Och en klassiker:

Vad i helvete ska pensionärerna ut och handla mat på lördag eftermiddag före jul?!
För i helvete, ni har ju hela veckan på er men näääää ni ska ut när alla andra är ute, för att känna att ni lever eller nått...

WAAAAAAAAGH!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jumos och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Och en klassiker:

Vad i helvete ska pensionärerna ut och handla mat på lördag eftermiddag före jul?!
För i helvete, ni har ju hela veckan på er men näääää ni ska ut när alla andra är ute, för att känna att ni lever eller nått...

WAAAAAAAAGH!
Det är så trevligt att träffa folk…

• Haha
  • Arg
Riemann och 5 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är så trevligt att träffa folk…
Kan de inte då ta att komma överens med alla andra daglediga om en tid att ses som inte är i rusningstid?!
Då kan de stå mitt i gången och ha kafferep utan att vara i vägen...

• Gilla
  • Haha
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Under Covid jobbade jag mest hemma och tog då för vana att handla mat onsdag eller torsdag tidig förmiddag då det är väldigt få kunder i många butiker. När jag frågade personalen på den stora butiken som vi har närmast vilka tider man ska undvika så nämndes först tisdagar då dom har 5% rabatt för pensionärer. Fredag eftermiddag och hela helgerna undviker jag alltid att handla. Det är synd om dom som är väldigt låsta av sina arbetstider. Vi som kan vara flexibla bör ge vårt lilla bidrag till att minska trängseln för de som inte kan välja sina tider.

• Gilla
RoTe och 6 till
  • Laddar…
Under pandemin handlade jag sent lördagkvällar, oftast väldigt glest med folk.

(Bolaget-efter-jobbet funkar bäst tisdagkvällar, ibland fler anställda än kunder i butiken 🙂. )

13th Marine 13th Marine skrev:
Får inte alls så fin rök när jag kör med Kringlan! Vad kör du får spån @Rolle314 ?
Hej.
Kör med Weber.
Påse med Weber Beech Smoking Dust för grillning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
R Rolle314 skrev:
Hej.
Kör med Weber.
[bild]
Köpte en sån först, men när den var slut snålade jag och köpte från lilla rökeriet men tycker inte alls det ger lika bra rök, det vill inte pyra på samma sätt 🙁

Spånet måste vara fint

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.