1 659 135 läst ·
17 779 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Är tydligen ingen smittspridning i min dotters klass men andra klasser.AndersMalmgren skrev:
Det finns en covidförordning som ger huvudmännen rätt att göra så. Sen om båda föräldrarna har samhällsviktiga yrken enligt Msb så har man rätt till närundervisning/ barnomsorg ändå.
Mer än så har jag inte läst på.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Det är ju helt galet för dem som inte har möjlighet jobba hemifrån. Räknas det som VAB eller? Det är ju jättelågt tak för detuseless skrev:
Det är väl ännu galnare att skicka 8-åringar till en skola utan personal?
Men, ja, du har rätt till VAB.
https://www.regeringen.se/pressmedd...-ersattning-nar-skola-eller-forskola-stanger/
Men, ja, du har rätt till VAB.
https://www.regeringen.se/pressmedd...-ersattning-nar-skola-eller-forskola-stanger/
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Det går inte mot regeringens rekommendationer. Man använder distansundervisning när det inte finns tillräckligt med personal i skolan eftersom man noga följer regeringens rekommendationer och stannar hemma när någon i personalens familj är sjuk.AndersMalmgren skrev:
Samma sak händer min dotter just nu på högstadet, åk 7 och 8 går hem vid lunch idag och fortsätter på distans, för många lärare är sjuka för att man ska kunna bedriva undervisning på skolan.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Då får väl du bita ihop och VAB'a istället då så inte hon förlorar så mycket?
Men de flesta som är med i fack/akassa har väl någon form av inkomstförsäkring som både ger högre sjukersättning och ersättning vid arbetslöshet?
Men de flesta som är med i fack/akassa har väl någon form av inkomstförsäkring som både ger högre sjukersättning och ersättning vid arbetslöshet?
