galento galento skrev:
Tog covidsprutan den 4 november och nu
väldigt förkyld men värst är hostan. Har
hört att andra som tog sprutan har likadant men man är ju osäker på hur det hänger ihop. Men det var nog ett antal år sen man hade nåt liknande , man hostar så man kräks 🙄 men det går väl över till slut.

PS. Tog bara covidsprutan.
Har flera på jobbet som rapporterar från sjuksängen att de hostar så de inte kan sova, men det var ett par år sedan de tog något vaccin.

• Gilla
galento
  • Laddar…
Lite GAAAAHHHH.
Där jag jobbar används WhatsApp för kommunikation, mycket smidigt, men jag har nog missat nån inställning, för alla bilder som lagts upp senaste dygnet, ca 100 st har även hamnat i galleriet på min telefon ☹️

galento galento skrev:
Tog covidsprutan den 4 november och nu
väldigt förkyld men värst är hostan. Har
hört att andra som tog sprutan har likadant men man är ju osäker på hur det hänger ihop. Men det var nog ett antal år sen man hade nåt liknande , man hostar så man kräks 🙄 men det går väl över till slut.

PS. Tog bara covidsprutan.
Morsan var typ förkyld för en månad sen, men hostan hänger kvar än.
Tror hon nämnde att hon tagit sprutan för ett tag sen, ska fråga om hon blev förkyld i samband med den.

• Gilla
galento
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Lite GAAAAHHHH.
Där jag jobbar används WhatsApp för kommunikation, mycket smidigt, men jag har nog missat nån inställning, för alla bilder som lagts upp senaste dygnet, ca 100 st har även hamnat i galleriet på min telefon ☹️
Ligger i Inställningar- > chattar ->bocka av "spara i ***** "

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
N
Isakare Isakare skrev:
Lite GAAAAHHHH.
Tänk bara på vad ni skickar då WhatsApp inte anses säkert.

Signal ska vara den bästa har jag hört

• Haha
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tänk bara på vad ni skickar då WhatsApp inte anses säkert.
För den typ av verksamhet som Isakare beskriver har jag svårt att se problemen med whatsup. Ska man sälja knark eller stridsvagnar använder man något annat, men för normal hantverksverksamhet ser jag inga problem alls.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
N
MathiasS MathiasS skrev:
För den typ av verksamhet som Isakare beskriver har jag svårt att se problemen med whatsup. Ska man sälja knark eller stridsvagnar använder man något annat, men för normal hantverksverksamhet ser jag inga problem alls.
Beror på om dom skickar någon form av personuppgifter som kan spåras.

N Niq skrev:
Beror på om dom skickar någon form av personuppgifter som kan spåras.
Jag ser inga problem med att skicka tex en kunds namn och adress i whatsup. Det skulle vara MYCKET bättre än att skicka det via mail eller sms.

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Har flera på jobbet som rapporterar från sjuksängen att de hostar så de inte kan sova, men det var ett par år sedan de tog något vaccin.
Mycoplasma...

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
N
MathiasS MathiasS skrev:
Jag ser inga problem med att skicka tex en kunds namn och adress i whatsup. Det skulle vara MYCKET bättre än att skicka det via mail eller sms.
Bättre än mail är det säkert. Sms vet jag inte. Varför skulle det vara säkrare än Sms?

Men det är ju inte vad man själv anser som gäller.

MathiasS MathiasS skrev:
Meddelanden är typ "Kan nån flytta den här grushögen till 7.00"
"Trasig elkabel vid TT15" med bilder.
Elektriker och grävmaskinist svarar "Fixar det"
Är i tunnel, så sms/ringa funkar inte.

Isakare Isakare skrev:
Är i tunnel, så sms/ringa funkar inte.
Men mobildata funkar?

Alfredo Alfredo skrev:
Men mobildata funkar?
Då jag jobbar med detta...
...SMS och voice får mycket bättre kodning, så det fungerar vid mycket sämre signal än vanligt Mobilt Internet. Så det måste finnas WiFi i tunneln.

Edit: Och finns det WiFi så fungerar Voice-over-WiFi...

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C
T Thomas_Blekinge skrev:
fICK DETTA FINA SET I PRESENT:
Va f-n, Plutonium saknas?

GAAAAHHHH!!!​

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.