https://besikta.se/

I Skarpnäck har dom t.e.x 10 lediga tider idag dock så får du köpa en wunderbaum för det stinker i området..

Isakare Isakare skrev:
Går bra nu.
Körförbud på firmabilen.
Satt igår för att hitta en bestid.
Förr kunde man få upp alla lediga tider i ett område, nu måste man klicka en en station i taget.
Inget på måndag, nästa station...inget på måndag, nästa....efter typ 15 försök...ja, där var en station som hade tid på måndag, bokar den direkt.
Var där nyss, jag hade bokat måndag om en månad ☹️
Carspect Segeltorp (under volvo) har tider varje dag denna vecka. En liten station med bra service och nästan alltid lediga tider.

MathiasS MathiasS skrev:
Carspect Segeltorp (under volvo) har tider varje dag denna vecka. En liten station med bra service och nästan alltid lediga tider.
Måste vara Bilprovningen.
Många mindre stationer tar inte lätta lastbilar även om bilen är liten.
Har fått tid på onsdag, får smyga runt lite försiktigt tills dess 😶

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
C
Isakare Isakare skrev:
Många mindre stationer tar inte lätta lastbilar även om bilen är liten.
Är det någon station som gör det?
Tycker alltid att det är så fånigt att man måste åka till stora lastbilshallen med skåpbilen (och behöva betala för det) bara för att den är lastbilsreggad.

hsd
Besikta tar lätta lastbilar och bussar ( små )

C
hsd hsd skrev:
Besikta tar lätta lastbilar och bussar ( små )
I samma hall (och till samma pris) som personbilarna?
Inte här i trakten iallafall...

hsd
I de två besikta bilpeovningar jag besökt finns det möjlighet

tommib tommib skrev:
Vad ska man ha för Tvättmaskin 2024?
Jag har en Cylinda Sverigetvätten från millennieskiftet, men du funderar kanske på vilken ny maskin du ska köpa när det inte finns svensktillverkade konsumentmaskiner med acceptabel kvalite att köpa?

tommib
Nu löste det sig med en liten strumpektomi men ja, det är störigt att jag inte kan köpa svenskt.

GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Jobbat i 2 dagar och börjar redan tröttna, inte på själva jobbet, utan på en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Provat alla pedagogiska metoder, inget hjälper.
Meddelade chefen efter 3 månader, tyvärr, den här personen har inte rätt anlag, tummen på rätt ställe.
"vi måste ge han mer tid"
Hur lång tid är det ??
Idag vid halv 1 när vi var klara med ett jobb ljög jag, och sa att vi inte har nått mer att göra idag. Sen åkte jag och gjorde ett jobb där man helst skulle vara 2 st.
Med envishet och några timmar övertid löste jag det själv, känndes skönt.
Funderat på om jag själv ska sluta, men säga upp sig från jobbet vid 61 är hål i huvudet.

• Ledsen
  • Wow
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Isakare Isakare skrev:
GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Jobbat i 2 dagar och börjar redan tröttna, inte på själva jobbet, utan på en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Provat alla pedagogiska metoder, inget hjälper.
Meddelade chefen efter 3 månader, tyvärr, den här personen har inte rätt anlag, tummen på rätt ställe.
"vi måste ge han mer tid"
Hur lång tid är det ??
Idag vid halv 1 när vi var klara med ett jobb ljög jag, och sa att vi inte har nått mer att göra idag. Sen åkte jag och gjorde ett jobb där man helst skulle vara 2 st.
Med envishet och några timmar övertid löste jag det själv, känndes skönt.
Funderat på om jag själv ska sluta, men säga upp sig från jobbet vid 61 är hål i huvudet.
Låter nästan som en bedrift i sig, att inte ha lärt sig något på 2,5 år :D

• Gilla
frause och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Låter nästan som en bedrift i sig, att inte ha lärt sig något på 2,5 år :D
Ja, en del av oss har det, andra inte.
Men det är ju samma som nån skulle försöka lära mig att sitta vid ett skrivbord, det är i princip omöjligt, inte ens i skolan lyckades de med det.....jag ville hem o skruva sönder nått för att se hur det funkade 😉

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ja, en del av oss har det, andra inte.
Men det är ju samma som nån skulle försöka lära mig att sitta vid ett skrivbord, det är i princip omöjligt, inte ens i skolan lyckades de med det.....jag ville hem o skruva sönder nått för att se hur det funkade 😉
Så jävla väl uttryckt!
/Workingclasshero

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag har en Cylinda Sverigetvätten från millennieskiftet, men du funderar kanske på vilken ny maskin du ska köpa när det inte finns svensktillverkade konsumentmaskiner med acceptabel kvalite att köpa?
Gaaahhh, har en 16 år gammal Electrolux TM som lagret precis givit upp på. Ska dock ge mig på att försöka byta det då maskinen är "lagningsbar" jämfört med nyare maskin.
Åkte och köpte en tillfällig maskin. Det vart intressant när den började centrifugera utan att jag hade tagit bort transportsäkringen först. Vem fan läser installationsmanualen....

• Haha
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
en kollega jag släpat på i 2,5 år som inte kan mer idag än när han började.
Är det bara jag som ogillar att inte kunna saker man gör? Kan inte förstå att en person kan tugga på så i 30månader

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.