1 498 945 läst ·
15 313 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Var tillbaka på jobbet igår och hade tänkt boka tid för givning när jag fick ett panikSMS om att det behövs blod, så det var bra timing.Dan_Johansson skrev:
Äter inte rött kött så ofta så har väl svårt att kompensera för uttaget.
Men nu såg jag att man kan ta 2-3tabletter om dagen så det blir en intensivkur för att få upp värdet, tänker att magen kanske vänjer sig med.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Gaaaaahh
Här kommer ett verkligt problem!
Parkerade klipparen sent igår kväll då en gren från äppelträd nummer 3 hade knäckts och rasat till marken. Tog rätt på gren och äpplen idag efter frukost och ska skicka ut klipparen igen.
Verkar inte ha tagit laddning trots en hel natt i laddaren, kollade runt lite och det lyste grönt och såg normalt ut, när jag sen provade att skjuta in klipparen för att höra "ladd-pipet" såg jag hur det blinkade till rött för att sen dö helt.....
Ok, nätdelen måste vara död, tänkte jag och började söka efter en piratnätdel på Amazon men hittade ingen alls till 330/430X.. vafan, ska man få lov att köpa en original Hq?
Provade mäta sladden som pluggas i laddaren, 0V, tankarna på ny nätdel för 1800:- börjar mala igen.
Mäter på nätdelen före långa lågspänningssladden, och kolla 28V.
Sumrar lågspänningskabeln och inser att det är avbrott på +, efter att synat och känt igenom kabeln hittade jag detta.
Lite quick and dirty med 2st Wago och vulktejp så lyser åter igen laddaren grönt. 😇
Så mitt inlägg får avslutas med ett Yeeeess! 😎👌
(Bara resten kvar att lösa av saker som krånglar...)
Parkerade klipparen sent igår kväll då en gren från äppelträd nummer 3 hade knäckts och rasat till marken. Tog rätt på gren och äpplen idag efter frukost och ska skicka ut klipparen igen.
Verkar inte ha tagit laddning trots en hel natt i laddaren, kollade runt lite och det lyste grönt och såg normalt ut, när jag sen provade att skjuta in klipparen för att höra "ladd-pipet" såg jag hur det blinkade till rött för att sen dö helt.....
Ok, nätdelen måste vara död, tänkte jag och började söka efter en piratnätdel på Amazon men hittade ingen alls till 330/430X.. vafan, ska man få lov att köpa en original Hq?
Provade mäta sladden som pluggas i laddaren, 0V, tankarna på ny nätdel för 1800:- börjar mala igen.
Sumrar lågspänningskabeln och inser att det är avbrott på +, efter att synat och känt igenom kabeln hittade jag detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite quick and dirty med 2st Wago och vulktejp så lyser åter igen laddaren grönt. 😇
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Du har varit inne och nosat i min tråd om alternativa nätadaptrar så det finns ju billigare alternativ än HQs egna.FredrikR skrev:
Gaaaaahh
[bild]
[bild][bild][bild]
Jag har blinkande blått i ett par veckor, men det är för varmt för att gulmattan ska växa.
Hittade ingen till 330/430 när jag sökte, men köpte en billig till svärmors 310 för nån månad sen. 👍13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Till nästa gång 😊FredrikR skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-utspaenning-laddstation.488852/#post-5247012
Jag får WAAAAAAAAGHa på HQs skitslinga, ännu ett söndervittrat ställe jag lagat nu 😖
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Eller folk som har biljetter och boardingkort i mobilen, och sen inte vet var de är nedladdade. Höll på riktigt på att missa ett flyg för att de i incheckningskön stod och fifflade med sina mobiler. Grrr.T Thomas_Blekinge skrev:Jag har upplevt nu flera gånger att mindre näringsidkare bara accepterar Swish eller kontanter, inga kort. Värsta betalsättet tycks vara telefonen. Helt galet hur lång tid det kan ta för sonika att scrolla runt på telefonen innan man lyckas komma in i rätt meny eller tjänst och kan betala. Hur mycket enklare och snabbare är det inte att hala upp en femhundring ur byxfickan?