1 659 135 läst ·
17 779 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Men Gaaaaaahhhhh! Fästingar är ett satans otyg, men vad tycker ni om bävrar?
Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh mina gamla hoods. Är uppvuxen vid drevan, men vi paddlade oftast åt "andra hållet", till Långsjön - Tyresöflaten - Albysjön och Nyfors (Stockholms största oreglerade fors påstods det). Många minnen som kom upp 😊Maria T skrev:
Men Gaaaaaahhhhh! Fästingar är ett satans otyg, men vad tycker ni om bävrar?
Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
[bild]
Ja, att paddla till Nyfors är lite av en bedrift, det var länge sen jag gjorde det. Men det är en härlig trakt att bo i - nyss hemkommen från ett dopp i Magelungen, väldigt skönt och svalkande eftersom termometern visar +28C.D Dublin skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Efter helgens Gaaaahhh!!! När jag inte hade koll på bottenfärgens torktid som resulterade i att sjösättningen blev fördröjd gör jag nu en foreshadowing of a gaaaahhhh!!!-moment:
Utöver den tattiga täckningen som just nu mest syftar till att begränsa det gula björkpollen-infernot är detta nog min mest tveksamma uppställning av båten hittills. För att kunna bottenmåla under trailerns hjul/rullar har jag backat båten så långt att jag har ordentligt negativt kultryck, och även båten tippar från trailern…
Båt och trailer håller jag ihop med
1) pallbock som är för kort och jag pallat med en 45x95 på högkant
2) spännband från fören ner till trailern
Det negativa kultrycket hanterar jag med
A) koppla till bilen
B) pallbock på ena sidan av trailern, även här för kort men en entums råspontbit räckte emellan
EDIT: C) har slängt på två stenar i framkant på trailern för att minska negativt kultryck
Även om jag har minst dubbla åtgärder per utmaning känns det som uppgjort att jag inte kommer höra braket inatt och imorgon kommer vakna och konstatera skadad skedda och ev skador på bilen…
Den som lever får se…
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utöver den tattiga täckningen som just nu mest syftar till att begränsa det gula björkpollen-infernot är detta nog min mest tveksamma uppställning av båten hittills. För att kunna bottenmåla under trailerns hjul/rullar har jag backat båten så långt att jag har ordentligt negativt kultryck, och även båten tippar från trailern…
Båt och trailer håller jag ihop med
1) pallbock som är för kort och jag pallat med en 45x95 på högkant
2) spännband från fören ner till trailern
Det negativa kultrycket hanterar jag med
A) koppla till bilen
B) pallbock på ena sidan av trailern, även här för kort men en entums råspontbit räckte emellan
EDIT: C) har slängt på två stenar i framkant på trailern för att minska negativt kultryck
Även om jag har minst dubbla åtgärder per utmaning känns det som uppgjort att jag inte kommer höra braket inatt och imorgon kommer vakna och konstatera skadad skedda och ev skador på bilen…
Den som lever får se…
/U
Redigerat:
GAAAAAAH för att det ska vara billigare att teckna bredbandsabonnemang genom ett externt företag än direkt genom leverantören för att "företaget vi anlitar väljer att äta den förlusten på sin vinst". Varför låter vi ekonomer som räknar på sitt eget lilla vis styra vårt samhälle? GAAAAAAH
Jag hade ett samtal med Tre om att jag inte ville att deras påstridiga partners skulle ringa och kränga abonnemang med mer eller mindre ohederliga metoder.
Det var helt omöjligt att stoppa ända tills jag sa att jag hade ett jättebra sätt: Jag säger upp mitt abonnemang! 😂
Det var helt omöjligt att stoppa ända tills jag sa att jag hade ett jättebra sätt: Jag säger upp mitt abonnemang! 😂
Löste det sig magiskt när du hotade med att säga upp det eller sa du faktiskt upp abonnemanget i slutänden?mexitegel skrev:

