N
DennisCA DennisCA skrev:
Du har inte provat frontline dropparna?
Nej jag har inte provat ännu. Har faktiskt inte hunnit med att gå igenom om hundens är giftiga för katt eller tvärtom.
 
  • Gilla
sillan
  • Laddar…
N
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jo men då är de redan påväg till kommunens rötgasanläggning, om de inte redan är där.
Ja men då hinner ju dom jävlarna föröka sig iaf.
 
N Niq skrev:
Nej jag har inte provat ännu. Har faktiskt inte hunnit med att gå igenom om hundens är giftiga för katt eller tvärtom.
Jag tycker dropparna är bäst (jobbigt att få dom att svälja tabletter) och det ska vara skilda för katt och hund, de är inte kompatibla med varann.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
hsd
Förpackningen för NexGard 136 mg tuggtabletter för hundar som väger mellan 25-50 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hundarna gillar dessa, som hundgodis
 
Maria T
Men Gaaaaaahhhhh! Fästingar är ett satans otyg, men vad tycker ni om bävrar?

Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
En å med nedfallna träd och grenar som blockerar vattnet, vilket antyder beveraktivitet och skogsskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Isakare
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men Gaaaaaahhhhh! Fästingar är ett satans otyg, men vad tycker ni om bävrar?

Nu stör de inte mig på annat sätt än att jag tycker att den vackra ån, som gör att det går att paddla mellan sjöarna Magelungen och Drevviken, blir ännu mer igensatt och att det är många vackra träd som fallit av gnagandet och ännu fler som tvingats fällas. Trist.
[bild]
Åh mina gamla hoods. Är uppvuxen vid drevan, men vi paddlade oftast åt "andra hållet", till Långsjön - Tyresöflaten - Albysjön och Nyfors (Stockholms största oreglerade fors påstods det). Många minnen som kom upp 😊
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Maria T
D Dublin skrev:
Åh mina gamla hoods. Är uppvuxen vid drevan, men vi paddlade oftast åt "andra hållet", till Långsjön - Tyresöflaten - Albysjön och Nyfors (Stockholms största oreglerade fors påstods det). Många minnen som kom upp 😊
Ja, att paddla till Nyfors är lite av en bedrift, det var länge sen jag gjorde det. Men det är en härlig trakt att bo i - nyss hemkommen från ett dopp i Magelungen, väldigt skönt och svalkande eftersom termometern visar +28C.
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Bytte ac-kondensor och torkfilter på pendlarbilen tidigare, nu havererade kompressorn. Fyllde väl på för lite olja. Gaaaaaaaahhhhhhhh vad varmt det är också 🥵🤬
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Efter helgens Gaaaahhh!!! När jag inte hade koll på bottenfärgens torktid som resulterade i att sjösättningen blev fördröjd gör jag nu en foreshadowing of a gaaaahhhh!!!-moment:

Båt på trailer med tveksam uppställning och täckning för att skydda mot pollen, pallbock och spännband syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utöver den tattiga täckningen som just nu mest syftar till att begränsa det gula björkpollen-infernot är detta nog min mest tveksamma uppställning av båten hittills. För att kunna bottenmåla under trailerns hjul/rullar har jag backat båten så långt att jag har ordentligt negativt kultryck, och även båten tippar från trailern…

Båt och trailer håller jag ihop med
1) pallbock som är för kort och jag pallat med en 45x95 på högkant
2) spännband från fören ner till trailern

Det negativa kultrycket hanterar jag med
A) koppla till bilen
B) pallbock på ena sidan av trailern, även här för kort men en entums råspontbit räckte emellan
EDIT: C) har slängt på två stenar i framkant på trailern för att minska negativt kultryck

Även om jag har minst dubbla åtgärder per utmaning känns det som uppgjort att jag inte kommer höra braket inatt och imorgon kommer vakna och konstatera skadad skedda och ev skador på bilen…

Den som lever får se…

/U
 
Redigerat:
Jag blir förbannad på hur jävla efterbliven robotgräsklipparen kan vara. Den lyckas fastna mitt på gräsmattan som en kinkig dam. "Lyft" säger den, ja jag kastar den fan till tjotahejti
Robotgräsklippare fastnat på en gräsmatta med löv och en buske i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! Det måste vara fel!
 
GAAAAAAH för att det ska vara billigare att teckna bredbandsabonnemang genom ett externt företag än direkt genom leverantören för att "företaget vi anlitar väljer att äta den förlusten på sin vinst". Varför låter vi ekonomer som räknar på sitt eget lilla vis styra vårt samhälle? GAAAAAAH
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag hade ett samtal med Tre om att jag inte ville att deras påstridiga partners skulle ringa och kränga abonnemang med mer eller mindre ohederliga metoder.

Det var helt omöjligt att stoppa ända tills jag sa att jag hade ett jättebra sätt: Jag säger upp mitt abonnemang! 😂
 
  • Gilla
Skogsmusen och 4 till
  • Laddar…
Perfekt löst!
  1. Rösta med fötterna. 👍
  2. Och informera/uppmana alla man känner. T.ex. här.👏
GAAAAHHHH!!! att det skall vara enda fungerande sättet 😢
 
mexitegel mexitegel skrev:
Jag hade ett samtal med Tre om att jag inte ville att deras påstridiga partners skulle ringa och kränga abonnemang med mer eller mindre ohederliga metoder.

Det var helt omöjligt att stoppa ända tills jag sa att jag hade ett jättebra sätt: Jag säger upp mitt abonnemang! 😂
Löste det sig magiskt när du hotade med att säga upp det eller sa du faktiskt upp abonnemanget i slutänden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.