1 654 946 läst ·
17 709 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAH!
Får jobba hemma tills vidare, jobbdatorn klarade inte uppgradering till Win11, den är för ny. Och vi får inte koppla in privat dator på våra skärmar på jobbet, men att jobba med en yttepytteliten laptopskärm när man ska ha 4-5 worddokument, ett par websidor och ett par program upp funkar ju inte. Så nu väntar jag på att IT ska maila och tala om att de vet vad felet är.
Får jobba hemma tills vidare, jobbdatorn klarade inte uppgradering till Win11, den är för ny. Och vi får inte koppla in privat dator på våra skärmar på jobbet, men att jobba med en yttepytteliten laptopskärm när man ska ha 4-5 worddokument, ett par websidor och ett par program upp funkar ju inte. Så nu väntar jag på att IT ska maila och tala om att de vet vad felet är.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Jag kanske kan förbereda ett litet liknande "gaaaah" ... Vårat intranät säger att våra datorer ska börja uppdateras till win11 med start 8 april... 😬Anna_H skrev:
GAAAAH!
Tanken slog oss också av någon anledning 😇 men det finns inte anledning att tro det! Och flaskan med Fireball som låg bredvid såg likadan ut 😅Skip6711 skrev:
Och Gaaah för att jag nyss satte tillbaka vinterhjulen. Ska till Skövde över fredag-lördag med släpvagn och sommarhjul, visserligen nya kändes sådär nu när det börjat snöa igen.
Lite surt är det då det från lördag em blir rejält varmt igen.
Kommer att ha ett utvecklingssamtal med vädergudarna ikväll...
Lite surt är det då det från lördag em blir rejält varmt igen.
Kommer att ha ett utvecklingssamtal med vädergudarna ikväll...
Fast ofta är det inget bekymmer. Kört win11 sen det gick att trycka in och ligger dessutom efter egen begäran hos intern-it i preview-kanalen. Inga problem alls.Dan_Johansson skrev:
Mitt it-relaterade gaaaaaah är snarare att jag suktar efter en 49” ultrawide-skärm till hemmakontoret men är osäker på om dator och eventuell docka klarar att driva den. Och hur jag mörkar kostnaden för frun om jag inte kan ta det via jobbet. 😝
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag hade en lärare som höll på med ett tal som fyllde tavlan och efter 40 min var hon klar och insåg att något var fel. Hon ställde sig då och räknade genom allt i huvudet, ändrade på några ställen på tavlan och då blev det rätt.TeroM skrev:
Tror det var i ”differentialekvationer och transformmetoder” 🤓
Men hon lärde sig aldrig att belysningen styrdes med rörelsedetektorer och inte på ljud, belysningen slocknade ofta på hennes föreläsningar och hon klappade alltid händerna i tron att det skulle avhjälpa det 😅(Alltid var det väl någon elev som vinkade vilket triggade belysningen 🤓)
Varit med om exakt samma sak, när professorn kommit till slutsatsen sa han ordagrant ”fan, det här stämmer ju inte” och ändrade på typ 30 ställen på de fyra helt fyllda tavlorna med matematiskt mumbojumbo. Begrundade resultatet igen, log halvnöjt och suddade sedan ut tavlorna.richardtenggren skrev:
Kvar satt alla studenter med halvfärdigt ändrade anteckningar med gapande munnar.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 182 inlägg
Hade en kollega som på liknande vis trodde att belysningen i våra konferensrum var rörelsestyrd. Så när det slocknade började hon vifta med armarna. Funkade varje gång. När jag såg det för första gången skrattade jag mig halvt fördärvad, för det måste ha pågått i flera år.richardtenggren skrev:
Vad som egentligen hände var att någon gäst råkade trycka på lysknappen istället för magnetlåsknappen på vägen ut. Och sen gick en receptionist och tände igen. Men visst började det lysa efter X sekunders viftande. Korrelationen var dock inte kausalitet där heller…
Redigerat: