Jag satte en klick Hasselnötsmassa på vippbrädan på vinden, gör fortfarande sitt jobb åratal senare

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
hsd
kashieda kashieda skrev:
Gaaaaahhhhhh! för webplatser och appar som visserligen låter en invända mot "berättigat intresse", men som då gör det genom att man måste säga nej till varenda jävla en av fjorton tusen i taget.
[bild]
Har för mig att det inte är tillåtet, kallas väl för Dark cookies

hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
Och jag läste någonstans att det ska vara precis lika lätt att tacka nej som det är att tacka ja.

Kan vara värt att tänka på @Per Eskilsson
Finns färdig lag men det är tydligen intena , flera sidor text, men inte klubbat än
Värst är en hel drös dagstidningar som bara upplyser om kakor, men ger inga alternativ

Maria T
S SvanteC skrev:
Gaaahh!!! Första gången man inte ska fira jul på hemort utan i sambons föräldrarhem 8h bilkörning iväg....... Får panik
Har sambon körkort? Lämna över till hen varannan timme.

richardtenggren
S SvanteC skrev:
Haha det är tyvärr resan som är problemet, med en 8-månaders som knappt vill sitta still...
Vi har mest problem när man väl stannar bilen, rödljus eller parkeringar spelar ingen roll (någon av oss sitter kvar med barnen) 🤓

GAAAAHHHH!!!

förvånansvärt många samlat från mobil till mobil från Telia till andra eller kanske tom till Telia abb de senaste veckorna genererar nytt samtal, när väl mottagaren svarar blir det bara tyst i luren och omringning krävs och då fungerar det varje gång som tänkt. Värsta var ett samtal som vart helt tvärt om, tyst i början när rington skulle varit, snabb frekvens av tal (halvt ord) och sen kom ringsignaler på slutet :O

Fler än jag som stött på detta fenomen?

hsd
Nä inte så men flera samtal har avbrutits ,helt oförklarligt ,under senaste veckan

Tokslut Tokslut skrev:
GAAAAHHHH!!!

förvånansvärt många samlat från mobil till mobil från Telia till andra eller kanske tom till Telia abb de senaste veckorna genererar nytt samtal, när väl mottagaren svarar blir det bara tyst i luren och omringning krävs och då fungerar det varje gång som tänkt. Värsta var ett samtal som vart helt tvärt om, tyst i början när rington skulle varit, snabb frekvens av tal (halvt ord) och sen kom ringsignaler på slutet :O

Japp, samma här.
Åtskilliga samtal på jobbnallen som kopplas upp som tysta samtal för att sedan kopplas ner ett par sekunder senare.
Några leverantörer som undrat vilket hyfs man har 😂
Brukar dra till med att jag sitter inmejslad i ett currykryss i hemmakontoret men dom köper inte den förklaringen 😆

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
GAAAAHHHH!!!

Har Telia men inte märkt nåt faktiskt.

N
mrsnhp mrsnhp skrev:
Jag har en burk Garants ekologiska crunchy jordnötssmör i kylen. Supergott, mycket goodare än Coops ekologiska som inte smakade något alls! Inte billigt, men ett par kluddar kan jag nog avvara om det behövs imorgon.

Nu har jag en påse chokladrussin som jag kan tröstäta om råttorna inte vill ha dem.
Lakrits fungerar utmärkt

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
N Niq skrev:
Lakrits fungerar utmärkt
Vi har ingen lakrits hemma, men vi såg i kameran (klart man har en kamera med IR att sätta upp vid behov) att råttan undersökte chokladrussinet och sedan ignorerade det fullständigt. Måste vara en dålig sort med för mycket vax så att den inte luktar något. Nu har vi smetat på jordnötssmör istället, så får vi se om den kommer tillbaka inatt.

Vi såg åtminstone att den kom in precis där jag trodde och smet iväg samma väg. Hoppas att det inte finns fler ingångar eller andra råttor som har gömt sig inne i huset.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
hsd
Nougat funkar
Använd handskar så inte Din doft sitter på fällan

N
mrsnhp mrsnhp skrev:
Vi har ingen lakrits hemma, men vi såg i kameran (klart man har en kamera med IR att sätta upp vid behov) att råttan undersökte chokladrussinet och sedan ignorerade det fullständigt. Måste vara en dålig sort med för mycket vax så att den inte luktar något. Nu har vi smetat på jordnötssmör istället, så får vi se om den kommer tillbaka inatt.

Vi såg åtminstone att den kom in precis där jag trodde och smet iväg samma väg. Hoppas att det inte finns fler ingångar eller andra råttor som har gömt sig inne i huset.
Du använder fel råttfälla. Det här är den bästa
Grå katt kurar ihop sig i en blå hink på ett kaklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
PappasHammare och 17 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du använder fel råttfälla. Det här är den bästa
[bild]
Tyvärr har katter ett arbetsschema, typ, sover/har rast 18 timmar om dygnet.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
engs
D dibb skrev:
Tyvärr har katter ett arbetsschema, typ, sover/har rast 18 timmar om dygnet.
De måste vara fackligt organiserade av LO-(djuret).

• Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.