Bajs på golvet, kiss på golvet. Vägrar blöjan, kläder eller skor. Skratt eller skrik. Får inget gjort. Varför har du inte tvättat? Vad ska vi äta till middag? De säger att det är en övergående period, föräldraledigheten. Just idag är det ett

GAAAAHHHH!!!
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
yonna och 5 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Bajs på golvet, kiss på golvet. Vägrar blöjan, kläder eller skor. Skratt eller skrik. Får inget gjort. Varför har du inte tvättat? Vad ska vi äta till middag? De säger att det är en övergående period, föräldraledigheten. Just idag är det ett

GAAAAHHHH!!!
Ja, det är en prövning att vara ensam med småbarn :p Jag är glad över att jag och min fru kunde dela föräldraledigheten 50:50 från 6 månader och sen började barnen på dagis halvdagar mellan 1 och 2.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Bajs på golvet, kiss på golvet. Vägrar blöjan, kläder eller skor. Skratt eller skrik. Får inget gjort. Varför har du inte tvättat? Vad ska vi äta till middag? De säger att det är en övergående period, föräldraledigheten. Just idag är det ett

GAAAAHHHH!!!
Det låter som en mycket hälsosam liten krabat som just börjat upptäcka sin egen vilja. Ja, det blir kladdigt; ja, de driver en förr eller senare till vansinne, eftersom det liksom är själva meningen med att testa gränserna. En minut senare ska de krypa upp i famnen och gosa och då är allt glömt. Och sådär fortsätter det — långt upp i tonåren, om än på andra sätt.

Småbarn är ett heltidsjobb. Glöm det där med att hinna en massa annat som att diska och städa och handla och renovera under ledigheten. Föräldraledighet är ingen ledighet, det är ett intensivt jobb med oregelbundna arbetstider och påfallande många risker för yrkesskador.

Men det är den största investering du kan göra i ditt liv. Lägg grunden för en varm och kärleksfull relation nu, med tydliga gränser men som inte leder till jordens undergång om man överträder dem, så blir de kommande decennierna oändligt mycket lättare. Småbarnsbajs på golvet är ingenting mot vad de kan ställa till med längre upp i åldrarna kan jag säga.

Dessutom kommer en dag då du i grund och botten kommer att sakna den här tiden.
 
  • Gilla
  • Älska
Fredrikklint och 11 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Bajs på golvet, kiss på golvet. Vägrar blöjan, kläder eller skor. Skratt eller skrik. Får inget gjort. Varför har du inte tvättat? Vad ska vi äta till middag? De säger att det är en övergående period, föräldraledigheten. Just idag är det ett

GAAAAHHHH!!!
Själv föredrar jag att kalla det föräldraupptagen då det ger en bättre bild av verkligheten.
 
  • Gilla
yonna och 8 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
26 är över snart 7 år och de flesta var när hon var liten. Sedan hade vi ett uppehåll på några år till förra året när hon drog i sig 5st i ett nafs och sedan nu ett år senare 3 stycken. Hundjävel.

[bild]
Väldigt fin hundjävel!

Och ett Gaaaaahhh
Sådde gräs på en fläck där det tidigare stått en buske, noterade att det såtts gräs inne på jobbområdet nyligen som började bli grönt och fint men hemma hände det noll och ingenting.

Kollade på fröförpackningen igår, bäst före 210610... 🤦
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ungersk Vizsla. Inte så vanlig i Sverige efter som de flesta uppfödarna här är jaktreligiösa fanatiker som tror att hunden måste jaga enligt deras påhittade procedurer för att bli lycklig. Finns många andra sätt att aktivera.
Jaså det var en Vizsla! Jättefin hund och en ras jag gärna skulle lära känna. I framtiden finns en tanke att komplettera familjen med en hund till och då är Vizslan ett alternativ till nuvarande ras. Stämmer beskrivningen som "kardborrehund" på er vovve? Det kan ju bli trångt när man tar morgonkaffet i soffan. 😊

Brun hund ligger nära person på soffa, avslappnad stämning, fot synlig, inomhusmiljö, vardaglig komfort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PS! Sorry för OT.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jaså det var en Vizsla! Jättefin hund och en ras jag gärna skulle lära känna. I framtiden finns en tanke att komplettera familjen med en hund till och då är Vizslan ett alternativ till nuvarande ras. Stämmer beskrivningen som "kardborrehund" på er vovve? Det kan ju bli trångt när man tar morgonkaffet i soffan. 😊

[bild]

PS! Sorry för OT.
Jag taggar dig i en hundtråd så kan vi fortsätta där....
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Gaaaah
Försöker få igång ljudet från en chromecast kopplat till projektor.
Vilken knapp ska jag trycka på? En samling olika fjärrkontroller på ett bord, några kablar och en ölburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
cpalm och 10 till
  • Laddar…
Jag gissar på nummer tre, eftersom det är till en receiver 😉
 
  • Gilla
Keld
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Sitter och bygger modeller och råkar skjuta en bit som flyger ner bakom en bänk och ner i spåret mellan panelen och hamnar bakom golvsockeln 🤬
 
  • Ledsen
  • Wow
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gissar på nummer tre, eftersom det är till en receiver 😉
Jo du har rätt, men just nu fick jag igång suround men inte "main speakers/ stereo" .Det är nog mit eget fel med för lite ingångar på receivern o omkopplare. som jag inte minns hur jag kppplat😣
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu är allt igång, hade glömt att ställa om en manick (DEQ2496) till digital ingång. Hemmabiouppsättning med stor duk, projektor, soffor och "Comfortably Numb"-text på skärmen. Mysig källarstämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så inte Gaaaah mer!
 
  • Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Nu är allt igång, hade glömt att ställa om en manick (DEQ2496) till digital ingång.[bild]
Så inte Gaaaah mer!
Hello… is there anybody in there?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Gaaaah
Försöker få igång ljudet från en chromecast kopplat till projektor.
Vilken knapp ska jag trycka på?[bild]
Känns som en nära sammanbrotts-bild för mig nu.
Känner frustation över vanliga tv-dosan och alla appar och ev. krav på inloggning i tv'n. 🫣😐
Ska sen Boxern på, via soundbaren...🤯
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Sonens moppe således ikväll.
Vadå gaaaaahhh tänker ni, jo nu ska det bli epa istället... 🫣
Grön kombibil på asfalterad väg med fälgar, omgiven av höstträd, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksätet på en bil med hundbur och skålar, skyddsnät mellan baksäte och lastutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilinteriör med leopardmönstrad dörrsidspanel, svart plast, fönsterhissar, dörrhandtag och högtalare. Person bär jeans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jo jo, så gick det med det... 🫣
Lite skräckblandad förtjusning, kanske får sonen lite skruvintresserad på köpet. 😍
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
pacman42 och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.