1 661 768 läst ·
17 807 svar
1662k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Det måste ju vara en fullständig kollaps nånstans i tolkningen av det nya regelverket. Syftet med de nya korkarna var ju att de på plastflaskor skulle sitta kvar och då (förhoppningsvis) följa med flaskan till plaståtervinningen ... men på en mjölkkartong ska ju helst plastlocket skiljas från kartongen och läggas i plaståtervinningen (och kartongen i återvinning för pappersförpackningar) så varför göra likadan kork där??? GAAAHHH!!!G Greger_08 skrev:
EddieHansson skrev:
@tommib jag tänkte väl att någon av er med "häxdoktor" i titeln skulle se vad som var på gång....min chef trodde att det var *jag* som låg på operationsbordet....tommib skrev:
Det är mycket riktigt hunden som käkat strumpor, ett par spyddes upp men den tredje åkte vidare. Tur i oturen så tog den sig förbi tunntarm och landade i blindtarmen (som, har jag nu fått lära mig, på en hund är en kavitet och inte en tarm) där den kan ligga och gosa sig utan att ställa till problem innan den tar sig ut på normalt sätt. Så nu, ett par dygn senare är allt frid och fröjd och matsmältningen fungerar normalt igen, utan behov av skalpellen...... För den som inte är van att läsa röntgenbilder så är allt det mörka i tarmar (blå pil), magsäck (rödpil), blindtarm (grön ring) och tjocktarm (lila pil) ansamling av gaser. Dvs det är helt tomt. Strumpan kan man ana bakom spetsen på gul pil.
Jag brukar säga att min hund inte är snäll, så löser det sig snabbt. Vilket är lite sant också.richardtenggren skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Inte ens polisen, jag närmade mej en korsning som jag skulle köra rakt igenom igår, saktade in då det kom en polisbil från höger. Den saktade in mer än mej... slutade med att båda rullade väldigt sakta tills jag ökade och polisen svängde höger efter mej.13th Marine skrev:
Röjde av garaget hjälpligt så bilen fick plats, skönt att slippa skapa.
O-GAAAAAAAH på den!
MEN! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH på folk som inte kan högerregeln!
Där är ingen skylt som säger att du kommer på huvudled och inga hajtänder på min väg, min väg dessutom är lika stor som din, då har du väjningsplikt mot mig! Lämna tillbaka kortet du fick i cornflakespaketet!
Och GAH för att jag börjar bli en Ove... 😱
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Idag låg jag bakom en bil och vi närmar oss T-korsningen, från vänster kommer två bilar, av någon anledning stannar bilen framför mig, och bilen från från vänster stannar också, när bilen framför mig väl kör, då kör bilen från vänster rakt ut framför mig precis som om denna ångrat sig gällande högerreglen, den andra bilen från vänster visar inte heller någon avsikt att stanna för mig.G OMathson skrev:
Måste säga att det är väldigt sällan att folk lämnar väjningsplikt när de kommer längs med denna väg och oftast kör de snabbare än 40 (detta är inne i en by).
Jag har kontaktat länsstyrelsen och frågat om de likväl inte kan sätta väjningsplikt på "min" väg, så slipper jag tjura över det. 😓
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 778 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 778 inlägg
Utöver att bilden uppenbart inte är på människa så finns det ingen chans alls att man skulle använt den modaliteten på en människa med buksmärta. Buköversikt, sk. BÖS, används möjligen på väldigt små barn som man inte vill stråla. Alla andra får åka DT-maskin.MathiasS skrev:
Skönt att det är bra med hunden.
Lite sidospår, var du möjligen på djursjukhuset i Kungens Kurva? Grannen jobbar där som veterinär och har precis gjort klart någon avancerad fördjupningsutbildning i radiologi
Isch, mina föräldrars labrador käkade upp en av barnens haklappar (märkte bara att den saknades), den kräktes upp flera dagar senare....MathiasS skrev:
@tommib jag tänkte väl att någon av er med "häxdoktor" i titeln skulle se vad som var på gång....min chef trodde att det var *jag* som låg på operationsbordet....
Det är mycket riktigt hunden som käkat strumpor, ett par spyddes upp men den tredje åkte vidare. Tur i oturen så tog den sig förbi tunntarm och landade i blindtarmen (som, har jag nu fått lära mig, på en hund är en kavitet och inte en tarm) där den kan ligga och gosa sig utan att ställa till problem innan den tar sig ut på normalt sätt. Så nu, ett par dygn senare är allt frid och fröjd och matsmältningen fungerar normalt igen, utan behov av skalpellen...... För den som inte är van att läsa röntgenbilder så är allt det mörka i tarmar (blå pil), magsäck (rödpil), blindtarm (grön ring) och tjocktarm (lila pil) ansamling av gaser. Dvs det är helt tomt. Strumpan kan man ana bakom spetsen på gul pil.
Lokala trafikföreskrifter utvecklas ofta just lokalt, dvs direkt i byn/orten/samhället i fråga.. 😠13th Marine skrev:
Idag låg jag bakom en bil och vi närmar oss T-korsningen, från vänster kommer två bilar, av någon anledning stannar bilen framför mig, och bilen från från vänster stannar också, när bilen framför mig väl kör, då kör bilen från vänster rakt ut framför mig precis som om denna ångrat sig gällande högerreglen, den andra bilen från vänster visar inte heller någon avsikt att stanna för mig.
Måste säga att det är väldigt sällan att folk lämnar väjningsplikt när de kommer längs med denna väg och oftast kör de snabbare än 40 (detta är inne i en by).
Jag har kontaktat länsstyrelsen och frågat om de likväl inte kan sätta väjningsplikt på "min" väg, så slipper jag tjura över det. 😓
Även om jag inte längre kör där annat än någon gång vartannat år, så är nedan korsning för evigt inetsad i mitt medvetande. Om inget ändrats kommer 99.95% av bilförarna köra på som om det vore en huvudled, utan att lämna företräde för de som kommer från höger. Gaaaaah.13th Marine skrev:
Idag låg jag bakom en bil och vi närmar oss T-korsningen, från vänster kommer två bilar, av någon anledning stannar bilen framför mig, och bilen från från vänster stannar också, när bilen framför mig väl kör, då kör bilen från vänster rakt ut framför mig precis som om denna ångrat sig gällande högerreglen, den andra bilen från vänster visar inte heller någon avsikt att stanna för mig.
Måste säga att det är väldigt sällan att folk lämnar väjningsplikt när de kommer längs med denna väg och oftast kör de snabbare än 40 (detta är inne i en by).
Jag har kontaktat länsstyrelsen och frågat om de likväl inte kan sätta väjningsplikt på "min" väg, så slipper jag tjura över det. 😓
https://www.google.com/maps/@57.781...QhL6UepjyYzI1zMQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Aha, är det dit alla världens strumpor försvinner?MathiasS skrev:
@tommib jag tänkte väl att någon av er med "häxdoktor" i titeln skulle se vad som var på gång....min chef trodde att det var *jag* som låg på operationsbordet....
Det är mycket riktigt hunden som käkat strumpor, ett par spyddes upp men den tredje åkte vidare. Tur i oturen så tog den sig förbi tunntarm och landade i blindtarmen (som, har jag nu fått lära mig, på en hund är en kavitet och inte en tarm) där den kan ligga och gosa sig utan att ställa till problem innan den tar sig ut på normalt sätt. Så nu, ett par dygn senare är allt frid och fröjd och matsmältningen fungerar normalt igen, utan behov av skalpellen...... För den som inte är van att läsa röntgenbilder så är allt det mörka i tarmar (blå pil), magsäck (rödpil), blindtarm (grön ring) och tjocktarm (lila pil) ansamling av gaser. Dvs det är helt tomt. Strumpan kan man ana bakom spetsen på gul pil.