Ah ja, glömde det var ett finlandssvenskt ord. Men det är vad det är.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
A
mnils skrev:
GAAAAH för idoterna på Amazon!

Och det som beställdes den 14/8 har de inte ens börjat fundera på att skicka iväg ännu!
[bild]
Skall man behöva skicka allting genom mygermany.com för att få några leveranser?
Kanske lika bra nu när de höjt fraktpriserna rejält på den tyska siten.
Har chattat med dem idag, de saknade fraktsätt för spisen och fläkten, därför inget händer. naturligtvis så går det fortfarande att beställa dem på deras site trots att de inte kan skicka dem…. Nu skall de höra av sig inom 48h, får se om det blir med något vettigt svar.

• Wow
Jumos
  • Laddar…
Maria T
Inget Gaaah över det jag idag betalade för en 125-grammare med bacon och ägg, samt pommes till från lokala "vägkrogen", helt klart bättre än Donken och BK men de har inte småburgare som de stora kedjorna har, och ibland vill en bara ha en liten burgare (det är jag då). Pris 130 kr vilket torde motsvara 11€ när jag kollar. Tjocka men krispiga pommes med skal i ändarna.

Visst fanns/finns det en Glaaaaad-tråd? Denna post skulle platsa bättre där istället då jag inte alls känner jag betalat överpris.

Redigerat:
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh

Vattenlåset på handfatet från IKEA går inte att demontera utan verktyg!
Helv_tes j_vla skräp.

Fick isär efter en del svordomar och bortkastad e försök.
Spolade ur denna mängd "gegga" ur teleskopdel och vattenlås samt slang, inte undra på att det inte rann undan...
Golvbrunn i badrum med igensatta hår och skräp, behöver rengöring och underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh

Vattenlåset på handfatet från IKEA går inte att demontera utan verktyg!
Helv_tes j_vla skräp.

Fick isär efter en del svordomar och bortkastad e försök.
Spolade ur denna mängd "gegga" ur teleskopdel och vattenlås samt slang, inte undra på att det inte rann undan...
[bild]
Den här modellen är jättetrevlig. Tar lite plats och lätt att rengöra 👍
https://www.hornbach.se/p/easy-clean-vattenlas-40-popup/6771044/
Köp om den passar handfatet!

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Den här modellen är jättetrevlig. Tar lite plats och lätt att rengöra 👍
[länk]
Köp om den passar handfatet!
Har spanat på den där, vi har också ett handfat som ständigt blir blockerat av guck. Men jag tror att jag konstaterat att den inte passar på grund av våra lådor under handfatet.
Är längden från undersidan på handfatet anpassningsbar, eller vad menas egentligen med den här siffran? Teknisk illustration av en komponent med måttangivelser, markerat mått, flerspråkig text.
Skapa konto

Man kan skjuta den upp eller ned inom det området, så själva koppen blir högre för att kunna möta upp ev fasta rör.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Inget Gaaah över det jag idag betalade för en 125-grammare med bacon och ägg, samt pommes till från lokala "vägkrogen", helt klart bättre än Donken och BK men de har inte småburgare som de stora kedjorna har, och ibland vill en bara ha en liten burgare (det är jag då). Pris 130 kr vilket torde motsvara 11€ när jag kollar. Tjocka men krispiga pommes med skal i ändarna.

Visst fanns/finns det en Glaaaaad-tråd? Denna post skulle platsa bättre där istället då jag inte alls känner jag betalat överpris.
Skärmbild från forum med inlägg om vinst på Trisslotteri, pris 30 kronor, tre lika belopp.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHHHH!!!!!! JajävlaAmazon! Förstagångsköpare förståss.........
Letar efter den optimala solcellslampan för mina behov, hittar den och gör en beställning, jag kanske måste identifiiera mig med bankID, inga problem ända till slutklämmen, då måste jag ha mobiltbankID GAAAHHHH!!!!!!! Jäkla Bezos eller vad han nu heter..... Den som nu vill gnälla att jag inte har mobilt bankID kan säga GAAAAHHHHH!!! tyst för sig själv.... ;-)

/W

Tyst för mig själv tänker jag gaaaahhhh....

• Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
N
Tror inte överarbetade och underbetalda amazo
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Letar efter den optimala solcellslampan för mina behov, hittar den och gör en beställning, jag kanske måste identifiiera mig med bankID, inga problem ända till slutklämmen, då måste jag ha mobiltbankID GAAAHHHH!!!!!!! Jäkla Bezos eller vad han nu heter..... Den som nu vill gnälla att jag inte har mobilt bankID kan säga GAAAAHHHHH!!! tyst för sig själv.... ;-)

/W
Kraven på att man ska ha appar till allt är ju helt hopplösa. Blev just påtvingad en bankapp.

“det var bättre förr men det var inte bra då heller”

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:

/W
….men nu var det väl egentligen din bank eller kortföretag som avkrävde dig verifiering med BankID? Låter som att du betalade med ett Mastercard. Det finns ju inget av Amazons prylar som kräver BankID.

…..och den verifieringen är ju en bra grej….

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Gaaahhhh!!! Bakåtsträvare…

Internetbank och bankappar är så oändligt mycket bättre än hur det var förut.

• Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Internetbank och bankappar är så oändligt mycket bättre än hur det var förut.
Va? Saknar du inte dessa? Gaaahhhh!!!

Blå och gul pärm med texten "Bankgiro" och "Postgiro kontoutdrag", antyder finansiella dokument eller arkivering.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.