Gaaaaahhh...
Än en gång att det ska vara så förbenat svårt att hålla skyltad hastighet.
75-85-95-80... på 90 väg.
Klarar man inte av att hålla hastigheten i moderna bilar med dom hjälpmedel som finns så har man förmodligen äckligt dålig koll på vad som händer runtomkring i trafiken.

• Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh...
Än en gång att det ska vara så förbenat svårt att hålla skyltad hastighet.
75-85-95-80... på 90 väg.
Klarar man inte av att hålla hastigheten i moderna bilar med dom hjälpmedel som finns så har man förmodligen äckligt dålig koll på vad som händer runtomkring i trafiken.
Jag håller den hastighet jag vill hålla, inte den hastighet någon annan vill att jag ska hålla! Gaaaaahhh

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Jag håller den hastighet jag vill hålla, inte den hastighet någon annan vill att jag ska hålla! Gaaaaahhh
Gaaaaahhh
Säg mig, brukar du ligga och pulsa från 20 under till 10-20 över skyltad hastighet, om ja, varför vill du det?

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag fortsätter på min egen Gaaaahhhh. (Ja, jag åkte dit såklart, utan att kolla innan.
Jag ligger och pulsar mellan 105 och 80 men det beror på att min bil inte gillar långa uppförsbackar, men det är den inte ensam om så det är inte så hemskt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag ligger och pulsar mellan 105 och 80 men det beror på att min bil inte gillar långa uppförsbackar, men det är den inte ensam om så det är inte så hemskt.
Sträckan jag åkte på igår saknade långa backar, det var två nyare BMW Z nånting som förmodligen hade motorkapacitet så det räckte som åkte med väldigt varierande hastighet.

FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Säg mig, brukar du ligga och pulsa från 20 under till 10-20 över skyltad hastighet, om ja, varför vill du det?
Om någon ligger för nära bakom kan jag göra så. Detta för att jag tror bilen bakom vill köra om och då vill jag underlätta för bakomvarande att komma förbi mig.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Om någon ligger för nära bakom kan jag göra så. Detta för att jag tror bilen bakom vill köra om och då vill jag underlätta för bakomvarande att komma förbi mig.
Prova gå åt sidan om möjligt, så får du se. 😉

FredrikR FredrikR skrev:
Prova gå åt sidan om möjligt, så får du se. 😉
Prova att hålla ett bra avstånd eller kör om vid lämpligt tillfälle.

• Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Prova att hålla ett bra avstånd eller kör om vid lämpligt tillfälle.
Det gör jag, nästan jämt för jag ogillar att ha nån i röven, halvvägs över mittlinjen för att se när det är fritt framåt.

Anser du att du avgör när det är ett bra tillfälle att köra om dig, och då sänker farten? 🤔

• Gilla
Oaken
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det gör jag, nästan jämt för jag ogillar att ha nån i röven, halvvägs över mittlinjen för att se när det är fritt framåt.

Anser du att du avgör när det är ett bra tillfälle att köra om dig, och då sänker farten? 🤔
FredrikR FredrikR skrev:

FredrikR FredrikR skrev:

FredrikR FredrikR skrev:

Jag försöker bara hjälpa andra trafikanter, när eller om dom vill köra om är deras beslut ingen annans!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAAAAH!
Nu får ni avbryta era trafikgnäll för ett viktigt meddelande från en surpuppa:
Nu har jag anmält alla kines-spaminläggen som jag tror handlar om en påstådd cyberattack från USA mot Wuhan. Suck.

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
GAAAAAAAAH!
Nu får ni avbryta era trafikgnäll för ett viktigt meddelande från en surpuppa:
Nu har jag anmält alla kines-spaminläggen som jag tror handlar om en påstådd cyberattack från USA mot Wuhan. Suck.
Gaaaaahhh
Skulle USA attackera Borlänges före detta vänstad Wuhan...? 😱

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
SRV ville inte hämta - ’För mycket i containern’
Lägg ut en annons på Facebook: Allt i containern är gratis om du hämtar själv.

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Ja, och i början på sommaren sade så kallade experter att det skulle bli varmare och torrare än 2018 😅
Nä, det sade de inte. De sade att OM det följer mönstret från 2018 så KAN det bli så. Men högtrycket fastnade över medelhavet istället och som alla vet blir det alltid regnigt i kanten på högtryck.

Men jag minnas från 70- 80- och 90-talet att det oftast var så då också: Fint i juni när mamma, jag och brorsan var lediga, sedan väldigt blandat väder i juli när pappa och farmor hade semester. Vet inte hur många somrar jag fått sitta i regn och repa röda vinbär.

Totte_S Totte_S skrev:
Lång historia kort:
Åkte med en kvinnlig kollega med en poolbil på jobbet, hon fick blixt i en kamera.
Jag (man) var loggad som förare. Då skickar polisens utredare brev till min fru! Javisst, två medelålders kvinnor med kort hår…
Krävdes två långa brev från min fru, som vid tillfället undervisade 25 studenter 8 mil bort, innan de avskrev.
Mitt minne var väldigt dåligt vid tillfället, dessutom hade man precis infört GDPR och vi uppmanats rensa i Outlook. Sån otur att jag inte kunde se vem jag gjorde resan med.
Min fru fick senare en bra flaska vin från min kollega.
(Kollegan ville omgående betala böterna men jag tyckte att polisen borde kunna lägga fram bevis först)
Den där har jag också gjort för en massa år sedan, maken var på tjänsteresa med kvinnlig kollega och "fastnade" och efter den kom det hem ett brev där de åfrgade om det var jag och min bil som körde för fort i orten X det datumet.
Jag skrev på en lös lapp att jag inte var i den orten den aktuella dagen och att jag tyckte att föraren liknade Bruce Willis. Skrev att de gärna fick jämföra med min och makens körkortsbilder (det var INTE likt honom, han ser mer ut som en ljus Reinfeldt). Hörde inget mer.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.