Vart bor han nu då?

• Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Nu finns det väl som tur är inget direkt fuffens man kan hitta på genom att skriva sig själv på en fejkadress. Vad jag känner till iaf.

Jo, du kan bli hens sambo och därmed betalningsansvarig för eventuella skulder

• Gilla
  • Haha
Eld och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Vad är för fel på vissa utländska lastbilschaufförer... Ligger i 70km/h på 80väg och gå ut på vägrenen existerar inte...

Dubbelgaaahhh
Gå ut på vägrenen existerar inte för nån, klart man ska slicka mittlinjen med husvagn, man betalar ju dubbel vägskatt...

Trippelgaaahhh
För alla nötter som ska köra om nåt helst i laglig hastighet med en för motorsvag bil så att knappt ens dom kommer förbi innan den 2filiga sträckan går ihop till en fil...

Ja, jag har spenderat 3½h längs E20 norrut från Gbg.
Gaaaaahhh
E16 mot Gävle var inte mycket bättre idag..
Hur svårt kan det vara att hålla hastigheten?! 🤷

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jo, du kan bli hens sambo och därmed betalningsansvarig för eventuella skulder
Källa på det. Tack!

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
N
Höghus Höghus skrev:
Kan funka. Eller inte om han har spärrat adressbyte att kräva elektronisk signering.
Nu finns det väl som tur är inget direkt fuffens man kan hitta på genom att skriva sig själv på en fejkadress. Vad jag känner till iaf.

/Höghus
Skatteverket kan få för sig att man borde ha hyresinkomst om man har en inneboende.

• Gilla
  • Haha
LaT och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
E16 mot Gävle var inte mycket bättre idag..
Hur svårt kan det vara att hålla hastigheten?! 🤷
Gaaaahhhh, åkte 153:an från Varberg till Värnamo häromdagen, relativt gles trafik och alla skötte sig hyfsat utom ett antal förb*****e husbilar som låg och såsade 10..20 under skyltad hastighet 😡

• Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Välkommen till E22an Kalmar och norrut Västervik, stråket från norr till Öland sommartid, åkte den igår . Bara aktivera "pilot assist - bilen rattar själv" tillsammans med autofarthållare och låta bilen köra.

Jag känner att det är lite dumt att gnälla på att folk åker lagligt långsamt? Skyltning anger högsta hastighet på vägen, inte lägsta eller ens rekommenderade hastighet... Hmm. Undrar hur mycket längre räckvidd elbilar får när det är husvagnar ute och åker? 🤔

• Gilla
  • Arg
Drömtroll och 6 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Undrar hur mycket längre räckvidd elbilar får när det är husvagnar ute och åker?
Ingen alls. Den sparade energin ryker vid omkörningarna. 😎

• Gilla
  • Haha
snaggletooth och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH.
Har en liten invändig låsring över efter satt ihop en mopedmotor, ringen hade fastnat på svänghjulets magnet.
Har kollat sprängskisser, men kan inte hitta var den ska sitta ☹️

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
frhar och 2 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag känner att det är lite dumt att gnälla på att folk åker lagligt långsamt? Skyltning anger högsta hastighet på vägen, inte lägsta eller ens rekommenderade hastighet... Hmm. Undrar hur mycket längre räckvidd elbilar får när det är husvagnar ute och i
Gnäller inte, men klarar man inte hålla 100 km/h med vanlig personbil på 1+2 väg utan joddlar runt 80 km/h, ska man nog fundera lite på sin förmåga att köra bil. Min åsikt som inte behöver delas. Än värre är mopedbilar och A-traktorer på de här vägar.

• Gilla
  • Älska
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
N
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH.
Har en liten invändig låsring över efter satt ihop en mopedmotor, ringen hade fastnat på svänghjulets magnet.
Har kollat sprängskisser, men kan inte hitta var den ska sitta ☹️
Tejpa fast på tanken o skriv används vid behov. 😃

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Jag känner att det är lite dumt att gnälla på att folk åker lagligt långsamt? Skyltning anger högsta hastighet på vägen, inte lägsta eller ens rekommenderade hastighet... Hmm. Undrar hur mycket längre räckvidd elbilar får när det är husvagnar ute och åker? 🤔
Jag gnäller heller inte, men trafiken flyter på bättre om alla håller fastigheten. Har man sen viljan att underlätta för andra som vill köra om ser jag inga hinner.
Att ligga och pulsa mellan 80-110 på 100 väg tyder i min värld på att man inte har koll, varesig på skyltad hastighet och förmodligen inte på omgivningen och är farligare än jag som vill om lastbilen som kör i 75 eller den som kör om i 100 så ingen annan kommer om innan filerna går ihop.

Från trafikförordningen:
'En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning. '

• Gilla
  • Älska
droidekas och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Från trafikförordningen:
'En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning. '
Någon som vet om det finns prejudikat på vad överdrivet låg hastighet är?

• Gilla
moloko och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.