mexitegel mexitegel skrev:
GHAAAAAAA!

[bild]
Det där råkade jag också ut för för två månader sedan, efter en studieresa till Finland på mitt nya jobb. På vägen hem exploderade dessutom glaset på min privata mobil. Det gjorde inte så mycket, eftersom jag skulle lägga över numret till jobbmobilen och bara behöva ha en telefon.

Fast i fredags blev jag av med nya jobbet. De kom på att de behövde nåt annat än vad de beställt från början....
Hoppas att jobbet jag tackade nej till då finns kvar :worried:

• Ledsen
  • Wow
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Älskade Svealand. Gahhhhh

När man får gammal sparad semester utbetald och man får skatta 57% på detta. Utav 5dagar som betalades ut på totalt 17905:- så vart det kvar 7699:-

Född fri skattad till döds.

Enda anledningen att gå i Malmgrens fotspår.

• Gilla
andersda och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Alfredo Alfredo skrev:
Ingen Bosch då antar jag. :D
Jodå.. förvisso en av de absolut billigaste de har, och min första maskin :(

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jaha, småbarnsförälder alltså..
De små barnen har vuxit upp…

Grahhghththhhggggg!!
Arbetsmobilen ger upp, kopplar inte längre upp mot mobilnätet. Övriga anslutningar fungerar utmärkt, blåtand, wifi.
Tar med den till IT-support.
- Jadu, ska vi lösa det här måste vi nog återställa hela telefonen, så ta en backup först.
- Hur gör jag det, den rekommenderade vägen fungerar inte (för mig eller för någon annan på arbetsplatsen).
- Nej, vi vet, det har varit krångel med det länge.
- Så hur gör jag?
- Jag vet inte, vi har ingen lösning på det, men fixa en backup så kommer du tillbaka sedan.
- Okej... Så det sätt ni rekommenderar på intranätet fungerar inte, ni vet om det och har inget annat sätt att göra det på? Ni tänker att de anställda ska lösa IT-problemen som IT-supporten inte kan lösa?
- Nja.. Men typ...
Suck!

Hint, återställning fungerade inte.

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
tveksamt tveksamt skrev:
Grahhghththhhggggg!!
Arbetsmobilen ger upp, kopplar inte längre upp mot mobilnätet. Övriga anslutningar fungerar utmärkt, blåtand, wifi.
- Jadu, ska vi lösa det här måste vi nog återställa hela telefonen, så ta en backup först.
- Hur gör jag det, den rekommenderade vägen fungerar inte (för mig eller för någon annan på arbetsplatsen).
- Så hur gör jag?
- Jag vet inte, vi har ingen lösning på det, men fixa en backup så kommer du tillbaka sedan.
- Okej... Så det sätt ni rekommenderar på intranätet fungerar inte, ni vet om det och har inget annat sätt att göra det på? Ni tänker att de anställda ska lösa IT-problemen som IT-supporten inte kan lösa?
- Nja.. Men typ...
Suck!

Ärligt i alla fall ;)
På ett tidigare arbete så hade min Jabra-puck fått fötter och min chef beställde då en ny till mig men även en till min kollega. Då kollegan skulle på tjänsteresa så bad han mig hämta ut åt honom från IT.
Väl hos It gick det bra att få ut min puck, men när jag sa att jag skulle ha den andra till kollegan så skrattade IT bara åt mig, så han fick lösa det själv senare

Vår IT där och då, fick ITn på Kvarteret Skatan att framstå som ödmjuk!

• Haha
tveksamt
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Grahhghththhhggggg!!
- Så hur gör jag?
- Nja.. Men typ...
Suck!

I samma anda kan jag dra en annan.
Pensionsval. Anställda i kommun- och region-sektorn har ett nytt avtal. KAP-KL byts/byttes ut mot AKAP-KR. För de flesta är detta inte något de behöver lägga så stor vikt vid, det blir som det blir. För en mindre del kan ett val göras om man vill ligga kvar i det gamla eller flyttas över till det nya.
Ingen kan/får ge någon rådgivning om vad man bör välja, med motiveringen att det är för komplext.
Jag har pratat med 3-4 olika rådgivare, som alltså håller på med detta på heltid, där alla svarar samma sak, det kan vi inte hjälpa dig med.
Så kontentan även här, det som proffsen inte kan svara på, det ska vanliga dödliga reda ut själv...

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ingen kan/får ge någon rådgivning om vad man bör välja, med motiveringen att det är för komplext.
Jag har pratat med 3-4 olika rådgivare, som alltså håller på med detta på heltid, där alla svarar samma sak, det kan vi inte hjälpa dig med.
Så kontentan även här, det som proffsen inte kan svara på, det ska vanliga dödliga reda ut själv...
Det är väl klart - de vill ju inte kunna utkrävas något ANSVAR! Sånt har vi avskaffat i Sverige.
Men bra betalt ska de förstås ha, rådgivarna och konsulterna...

Maria T
Gaaahhh och lite lessen.

Vill gärna göra ett inlägg i tråden Mellan projekt och träning... osv men här sitter jag med ett stort j*la sår i höftbenet och två bräckta revben och kan bara heja på er. Tar några veckor innan jag är igång igen

@[SKPG]Zamora
@Kramla
@FredrikR
@MBZV
@AndersMalmgren
@Pin

• Ledsen
  • Älska
  • Wow
Noramasen och 7 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gaaahhh och lite lessen.

Vill gärna göra ett inlägg i tråden Mellan projekt och träning... osv men här sitter jag med ett stort j*la sår i höftbenet och två bräckta revben och kan bara heja på er. Tar några veckor innan jag är igång igen

@[SKPG]Zamora
@Kramla
@FredrikR
@MBZV
@AndersMalmgren
@Pin
Krya på dig, snart är du tillbaka igen :heart:

• Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gaaahhh och lite lessen.

@[SKPG]Zamora
@Kramla
@FredrikR
@MBZV
@AndersMalmgren
@Pin
Krya! :beer:

• Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Nån mer än jag som har problem med att Strava inte syncar med Garmin?

Nepp. Jag hittar utan gps..

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nån mer än jag som har problem med att Strava inte syncar med Garmin?
Funkar för mig

Maria T Maria T skrev:
Gaaahhh och lite lessen.

@[SKPG]Zamora
@Kramla
@FredrikR
@MBZV
@AndersMalmgren
@Pin
Vi får springa lite extra för dig också då

• Älska
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.