1 651 390 läst ·
17 667 svar
1651k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Jag går på dubbla tabletter ebastin, samt mommox.
Funkar rätt bra.
Funkar rätt bra.
Här kör man
Kortisonspruta nr två igår
Loratadin som smågodis
Altifex 2x120
Livostin varannan timme
Antasten Privin
Otrivin comp som nödlösning, men då blir det näsblod sen
Får kolla ebastin och mommox, aldrig testat
Som barn vaknade man med igenlimmade ögonlock, bara att badda med ljummet vatten så släppte ögonfransarna efter 5 min.
Ett år åkte jag och farsan till Grekland, det var nog enda gången jag upplevt vår utan bekymmer.
Kortisonspruta nr två igår
Loratadin som smågodis
Altifex 2x120
Livostin varannan timme
Antasten Privin
Otrivin comp som nödlösning, men då blir det näsblod sen
Får kolla ebastin och mommox, aldrig testat
Som barn vaknade man med igenlimmade ögonlock, bara att badda med ljummet vatten så släppte ögonfransarna efter 5 min.
Ett år åkte jag och farsan till Grekland, det var nog enda gången jag upplevt vår utan bekymmer.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Jag tycker loratadin och desloratadin funkar dåligt mot min pollenallergi (funkar bra mot min pälsdjursallergi dock).
Ebastin är det verksamma ämnet i kestine.
Tar bort det värsta av kliet i ögonen.
Mommox är en nässpray, och gör för mig att näsan inte rinner. (Funkar även när man är förkyld).
Ebastin är det verksamma ämnet i kestine.
Tar bort det värsta av kliet i ögonen.
Mommox är en nässpray, och gör för mig att näsan inte rinner. (Funkar även när man är förkyld).
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
GAAAHHH, REGNET kommer en dag tidigare än förutspått (om 5 timmar istället för imorgon) och ska vara i 4 dagar... en jäkla hets att få lagt all trall innan dess 
(Och tips till allergiker, en bättre luftrenare i sovrummet hjälper mycket nattetid så man åtminstone kan somna och vakna med fria luftvägar)
(Och tips till allergiker, en bättre luftrenare i sovrummet hjälper mycket nattetid så man åtminstone kan somna och vakna med fria luftvägar)
Hade en kollega som lyckades bli sjukskriven hela sommaren pga pollen- gräsallergi. Kanske vore nåt för er?13th Marine skrev:
Något jag tycker är värst med pollenallergi är just att försöka hitta rätt medicin-ihopkok.13th Marine skrev:
Numera kör jag desloratadin och flutikason. Desloratadin sedan tio år sen när jag blev tipsad av min flygläkare om det då det inte skall bidra till alldeles för mycket dåsighet. Flutikason gör nog mest för mig, men med bieffekt att jag känner smaken av skiten och säkert får starr av den i framtiden. Vågar inte testa något annat, eftersom jag ändå är halvfungerande med den här medicinkombon..
Sidospår i tråden, men kan man få allergivaccin privat nånstans om man hostar upp stålarna?