S
Köpt spade på IKEA och instruktionen följde inte med?

• Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
BJÖRKPOLLENGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRGGGGGGHOSTSNÖRVELATJOOOOOOOOOOOOOOOO

• Ledsen
GreenYoda och 3 till
  • Laddar…
galento
pjgb pjgb skrev:
BJÖRKPOLLENGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRGGGGGGHOSTSNÖRVELATJOOOOOOOOOOOOOOOO
Ja men man får trösta sej med att det var mycket mer snörvel och snor när man var yngre.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Jag går på dubbla tabletter ebastin, samt mommox.
Funkar rätt bra.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Här kör man
Kortisonspruta nr två igår
Loratadin som smågodis
Altifex 2x120
Livostin varannan timme
Antasten Privin
Otrivin comp som nödlösning, men då blir det näsblod sen

Får kolla ebastin och mommox, aldrig testat
Som barn vaknade man med igenlimmade ögonlock, bara att badda med ljummet vatten så släppte ögonfransarna efter 5 min.
Ett år åkte jag och farsan till Grekland, det var nog enda gången jag upplevt vår utan bekymmer.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker loratadin och desloratadin funkar dåligt mot min pollenallergi (funkar bra mot min pälsdjursallergi dock).

Ebastin är det verksamma ämnet i kestine.
Tar bort det värsta av kliet i ögonen.

Mommox är en nässpray, och gör för mig att näsan inte rinner. (Funkar även när man är förkyld).

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
boschkenta
GAAAHHH, REGNET kommer en dag tidigare än förutspått (om 5 timmar istället för imorgon) och ska vara i 4 dagar... en jäkla hets att få lagt all trall innan dess :mad:

(Och tips till allergiker, en bättre luftrenare i sovrummet hjälper mycket nattetid så man åtminstone kan somna och vakna med fria luftvägar)

• Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
(Och tips till allergiker, en bättre luftrenare i sovrummet hjälper mycket nattetid så man åtminstone kan somna och vakna med fria luftvägar)
Har två electrolux, en wall a5 i vardagsrummet och en pure e9 i somrummet. Det är det bästa jag köpt tror jag. :D(y)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
Pga fix av trädgård/uteplats var delar av kabeln upptagen och hängde i en buske....jag klippte lite torra grenar och snipp snapp så var kabeln några meter kortare.

Sliten arbetshandske håller en grön kabel mot otydlig naturbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tycker loratadin och desloratadin funkar dåligt mot min pollenallergi (funkar bra mot min pälsdjursallergi dock).

Mommox är en nässpray, och gör för mig att näsan inte rinner. (Funkar även när man är förkyld).
Hade en kollega som lyckades bli sjukskriven hela sommaren pga pollen- gräsallergi. Kanske vore nåt för er?

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Nu råkar jag jobba på ett ställe med extremt ren luft, så jag säger tvärt emot. Helgerna hemma är värst men på jobbet mår man toppen!

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
tommib
Jappjapp. Operationsavdelning under pollensäsong är toppen!

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:

Något jag tycker är värst med pollenallergi är just att försöka hitta rätt medicin-ihopkok.

Numera kör jag desloratadin och flutikason. Desloratadin sedan tio år sen när jag blev tipsad av min flygläkare om det då det inte skall bidra till alldeles för mycket dåsighet. Flutikason gör nog mest för mig, men med bieffekt att jag känner smaken av skiten och säkert får starr av den i framtiden. Vågar inte testa något annat, eftersom jag ändå är halvfungerande med den här medicinkombon..

Sidospår i tråden, men kan man få allergivaccin privat nånstans om man hostar upp stålarna?

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
tommib
Allergivaccin? Inget jag känner till. Du kanske menar hyposensbehandling? Det kan man få om besvären är tillräckligt stora. Tror det finns för t.ex. björkpollen. Vet att det finns för geting.

tommib tommib skrev:
Allergivaccin? Inget jag känner till. Du kanske menar hyposensbehandling? Det kan man få om besvären är tillräckligt stora. Tror det finns för t.ex. björkpollen. Vet att det finns för geting.
Vet en som blev helt fri från sin björkpollenallergi, så det fungerar!

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.