GAAAAAHHHH Hur tänker dom som tror att byggahus.se har funnits i mer än 2000 år?

S
C cpalm skrev:
Skulle vilja påstå att det är underförstått när det är på Blocket.

Köpte en grej på Tradera för 50 spänn en gång (och där är det ju tvärtom normalt skicka som gäller) där säljaren var en riktig trasselsudd som hade 200 ursäkter för varför det inte gick att skicka den. Men jag ville verkligen ha grejen, så det slutade med att jag sökte fram hans närmaste DHL-ombud, bokade och betalade frakten och skickade PDF:en med fraktsedeln till honom med instruktionen: Skriv ut denna, sätt den på lådan och gå till X-gatan 25 och lämna in den där. De har öppet mellan 10-21. Då gick det äntligen bra.
Skulle fan inte heller orkar krångla med o skicka nåt för 50 kronor :P, isåfall tar jag minst 200 på frakten.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
hsd
Offtopic, men boka frakten via Tradera(säljaren) så blir det billigare eftersom Tradera har avtal med Schenker

C
hsd hsd skrev:
Offtopic, men boka frakten via Tradera(säljaren) så blir det billigare eftersom Tradera har avtal med Schenker
Tradera har avtal med både Schenker och DHL.
Men om du syftar på min Tradera-historia hade säljaren tänkt sig att skicka ett "Sverigepaket" med Postnord, men det visade sig att prylen var lite för stor och det skulle kosta typ 300 spänn att skicka med Postnord. Vilket inte var aktuellt för mig att betala. Sen hade han inget DHL-ombud i närheten, hade inget legg, fel öppettider m.fl. dåliga ursäkter.

Men min poäng är att det finns vissa saker man kan göra för att underlätta för säljaren att skicka en pryl. Om man nu är ute efter att övertala någon att skicka istället för att hämta på plats.

H Hammarfall skrev:
Tycker du? Jag har väl mina farhågor..
Tur att vi har våra leksaker
Var hemma 11-12 månader med båda döttrarna. Skitbra. Man kan inte räkna med att få något viktigt gjort, men när man väl listat ut hur man anpassar sig till sovtider etc så blir det kanon! Utflykter till byggvaruhuset etc.....Stanna hemma så länge ekonomin tillåter.

• Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
hsd
MathiasS MathiasS skrev:
Var hemma 11-12 månader med båda döttrarna. Skitbra. Man kan inte räkna med att få något viktigt gjort, men när man väl listat ut hur man anpassar sig till sovtider etc så blir det kanon! Utflykter till byggvaruhuset etc.....Stanna hemma så länge ekonomin tillåter.
Det beror på hur mycket Du släpar hem från byggvaruhuset ;)

Nä nu jävlar, suck. Som lök på laxen gick tvättställsblandaren sönder. Gaaaahhhhhh.

• Ledsen
useless
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Gaaaaahhhhh, vattnet har frusit!
F Fluxor skrev:
Som lök på laxen gick tvättställsblandaren sönder. Gaaaahhhhhh.
Vilken tur att du inte har något vatten då för nu kvittar det väl om blandaren fungerar. ;):oops::rolleyes: Eller tycker du Gaaaaahhhhh?

Det jag funderar över är hur man vet att blandaren är trasig om vattnet har frusit...? :thinking: ;)

(Förlåt Fluxor, hoppas lite galghumor lättar upp... :))

hsd hsd skrev:
Det beror på hur mycket Du släpar hem från byggvaruhuset ;)
Bara man är säker på att alltid få ungen med sig hem så löser sig resten....!

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Dag 1. Skrika och ropa efter mamma 1 timme. Ville inte äta annat än välling, frukt och glass. Ville inte heller sova. Tur att frun jobbar 75%. Nya utmaningar imorgon.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Det jag funderar över är hur man vet att blandaren är trasig om vattnet har frusit...? :thinking: ;)

(Förlåt Fluxor, hoppas lite galghumor lättar upp... :))
Enkelt. Engreppsspaken föll ned i tvättstället i fem delar!

• Wow
  • Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilken tur att du inte har något vatten då för nu kvittar det väl om blandaren fungerar. ;):oops::rolleyes: Eller tycker du Gaaaaahhhhh?
Snart kanske det finns vatten igen, då vill jag ha en fungerande blandare :)

GAAAAHHHH! Hur mycket reklam kan det vara på detta forum egentligen!?

Får nog gå in i valfritt forum och komma med några killgissningar som någon då följer tills det går åt helvete så fler kommer in i denna tråden och skriker GAAAAHHHH!

• Haha
Luddis_1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.