1 644 135 läst ·
17 577 svar
1644k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Ska dra iväg till Gotland på moppen vid midsommar, ska bara hämta hjälmen i garaget och dra iväg.
Ser att nyckeln sitter i bilen, tar ur den, låser bilen och gömmer nyckeln i garaget.
Tänker att om nån gör inbrott i garaget, så är iaf bilen låst och larmad.
I kväll har jag letat i 3 timmar efter nyckeln.......vilken jag tydligen gömde på ett väldigt bra ställe....Gaaaahhhhhhh.
Ser att nyckeln sitter i bilen, tar ur den, låser bilen och gömmer nyckeln i garaget.
I kväll har jag letat i 3 timmar efter nyckeln.......vilken jag tydligen gömde på ett väldigt bra ställe....Gaaaahhhhhhh.
Ett försenat GAAAH från igår, ska iväg och åka med familjen idag och då fick givetvis bilen startproblem och frun fick be om starthjälp på parkering. Efter lite trixande hemma kom jag fram till at bilen bara startade med helt nyladdat batteri och misstänkte sulfatering (grönt öga på batteriet), så planerade in utflykt till Biltema att köpa nytt och kombinera med en nattningstur med minstingen.
Kl 20 står jag så med nytt batteri och trött unge ensam på Biltemas parkering - och bilen startar inte! Inte heller med starthjälp från stängningvakten som jag frågar om hjälp GAAAAAAAAAH
Nåja, vi puttar igång bilen och enas om att problemet nog ligger i startmotorn. Väl hemma så hittar jag en glapp kabel till den, fäster bättre och bilen startar fint.
Nu ska jag förhoppningsvis få lämna tillbaka det nya batteriet 
Kl 20 står jag så med nytt batteri och trött unge ensam på Biltemas parkering - och bilen startar inte! Inte heller med starthjälp från stängningvakten som jag frågar om hjälp GAAAAAAAAAH
Nåja, vi puttar igång bilen och enas om att problemet nog ligger i startmotorn. Väl hemma så hittar jag en glapp kabel till den, fäster bättre och bilen startar fint.
Efter 6 veckors leveranstid pga färgtillval så är naturligtvis dörrarna transportskadade - för tredje gången!!!
Hur f-n tänker Swedoor när de emballerar dörrar helt utan skydd för hörn och kanter? Gaaaaaaaahhh!!!
Hur f-n tänker Swedoor när de emballerar dörrar helt utan skydd för hörn och kanter? Gaaaaaaaahhh!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Känns som stor del av kvalitetskontrollen sker hos och av slutanvändare numer.M Myckling skrev:
Men det var väldigt modigt att försöka med den manövern…H hapazard skrev:Ett försenat GAAAH från igår, ska iväg och åka med familjen idag och då fick givetvis bilen startproblem och frun fick be om starthjälp på parkering. Efter lite trixande hemma kom jag fram till at bilen bara startade med helt nyladdat batteri och misstänkte sulfatering (grönt öga på batteriet), så planerade in utflykt till Biltema att köpa nytt och kombinera med en nattningstur med minstingen.
Nåja, vi puttar igång bilen och enas om att problemet nog ligger i startmotorn. Väl hemma så hittar jag en glapp kabel till den, fäster bättre och bilen startar fint.Nu ska jag förhoppningsvis få lämna tillbaka det nya batteriet
![]()
Man kan ta med båda bilnycklarna till fjällen annars ifall man råkar slarva bort den ena. Tycks som en en himla bra idé tills hela lägenheten brinner upp med båda nycklarna i…Isakare skrev:
Ska dra iväg till Gotland på moppen vid midsommar, ska bara hämta hjälmen i garaget och dra iväg.
Jobbigtmexitegel skrev:
Förra året åkte jag hem från Gotland med särbons bilnyckel i fickan, hon hade inte reservnyckeln med sig.
Tur i oturen skulle ett par från Uppsala hyra stugan bredvid vår husvagn och åka över samma kväll som jag kom hem, jag fick möta upp de utmed E4an, så på natten var nyckeln på rätt ställe igen.
Du kan tänka dig när hon ringde, och hörde på rösten redan när man svarade "VAR ÄR MIN BILNYCKEL" jag stoppar ner handen i ficka och känner nyckeln
Då stod man inte högt på populäritetsskalan
Nyårsafton för ett antal år sedan fick vi för oss att åka ut i ödemarken och grilla korv till lunch. Frun cyklade ut som träningspass. Väl framme ska fru hämta något i bilen och lånar nyckeln. Vi grillar och har trevligt. Jag och barnen packar in i bilen när frun gett sig av - med nyckeln i bakfickan.
Har ingen täckning, bara en plupp ståendes på en sten hängandes ut över kanten i en sjö. Vilket inte hjälper eftersom frun inte har täckning. Det är kallt, två barn, det börjar mörkna och inga andra människor i närheten.
Efter en lång stund börjar frun undra varför vi inte kommer ikapp med bilen och inser misstaget. Hon har heller ingen täckning men lyckas stoppa en bilist och får skjuts tillbaka.
Om frun får låna bilnyckeln igen? Aldrig!
Har ingen täckning, bara en plupp ståendes på en sten hängandes ut över kanten i en sjö. Vilket inte hjälper eftersom frun inte har täckning. Det är kallt, två barn, det börjar mörkna och inga andra människor i närheten.
Efter en lång stund börjar frun undra varför vi inte kommer ikapp med bilen och inser misstaget. Hon har heller ingen täckning men lyckas stoppa en bilist och får skjuts tillbaka.
Om frun får låna bilnyckeln igen? Aldrig!
Skulle åka till stan med båten. Precis när vi kommit iväg typ 50 meter från bryggan dyker en ilsken geting upp. Av okänd anledning har sambon bilnyckeln i handen, och när hon i panik viftar bort getingen åker nyckeln med, jag ser den i en båge åka upp i luften för att landa i vattnet nån meter bakom båten. Sjökortet sa att det var 26 meter djupt.
Bilen, en gammal Derby (Polo med baklucka) var ett tillfälligt köp för att sälja igen, alla nycklar hängde på samma knippa.
Väl tillbaka igen fick familjen gå hem, jag gick tillbaka med hammare och skruvmejsel, och bröt upp låsen.
Bilen, en gammal Derby (Polo med baklucka) var ett tillfälligt köp för att sälja igen, alla nycklar hängde på samma knippa.
Väl tillbaka igen fick familjen gå hem, jag gick tillbaka med hammare och skruvmejsel, och bröt upp låsen.
Och jag lyckades slänga mina nycklar när jag rensade sopor ur jobbilen (Transporter) vid en rastplats norr om Sundsvall, si så där 35 mil hemifrån. De var i min hand ena sekunden, nästa sekund på botten av en sån där jättesoptunna som är 4 m djup.
Ser ni var bilnyckeln är?
Ska tilläggas att klockan var omkring 7 på morgonen, och jag hade åkt jävligt långt.
Med verktyg jag hade i bilen fick jag upp locket. Och lite dubbelhäftande tejp på ett spett fick agera fiskespö.
Logga in
Skapa konto
Ska tilläggas att klockan var omkring 7 på morgonen, och jag hade åkt jävligt långt.
Med verktyg jag hade i bilen fick jag upp locket. Och lite dubbelhäftande tejp på ett spett fick agera fiskespö.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi hade också strul med bland annat trasiga dörrar vid leverans! Vi beställde innan semestern -19 och sista dörren levererades feb -20, också tredje gången…M Myckling skrev:
Men då hade det blivit något missförstånd hos Swedoor när min säljare beställt också så ordern blev väl aldrig aktiv förrän efter semestrarna.
Beställde i veckan två lagerdörrar, får hålla tummarna att dessa leveranser flyter på!
En bekant köpte Swedoor glasdörrar, tror de fick 1-2 leveranser med krossade dörrar också!
Var det Bring? Samma sak för mig i veckan och inte närmaste ombud heller utan nått ställe som låg låååångt bort...Anders243 skrev:
"Nu är vi på väg! Paket från AMAZON EU SARL levereras idag innan 17.00. Du behöver inte vara hemma. / Bring"
följt av:
"Ditt paket från AMAZON EU SARL kunde inte levereras. Paketet körs till ombud. Du får nytt sms när paketet kan hämtas. / Bring"
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH! Hur "#¤!"¤ svårt ska det vara att ens försöka åka ut med paketet??
(Iom att "Du behöver inte vara hemma" kan jag inte öht förstå varför man försöker ljuga med att man försökt köra ut paketet)
Då är man glad att man åker i en jobb bil med prylar i för att lösa problem. Det längsta man har att tillgå i privatbilen är väl varningstriangeln eller möjligtvis ett paraply.pjgb skrev:
Och jag lyckades slänga mina nycklar när jag rensade sopor ur jobbilen (Transporter) vid en rastplats norr om Sundsvall, si så där 35 mil hemifrån. De var i min hand ena sekunden, nästa sekund på botten av en sån där jättesoptunna som är 4 m djup.
[bild]
[bild]
Gaaaahhhh! Varför är det inga människor ute nuförtiden? Allt är tyst, stängt, och tråkigt! Inte ens barnen är ute och leker...