B b8q skrev:
Stiga har även en förlängd vuxenmodell (hade iaf för 15 år sedan då jag och en kompis köpte varsin), så slipper man ha knäna uppe vid öronen.
Snöskoter kallas det.

• Haha
Myckling och 4 till
  • Laddar…
J
B b8q skrev:
Stiga har även en förlängd vuxenmodell (hade iaf för 15 år sedan då jag och en kompis köpte varsin), så slipper man ha knäna uppe vid öronen.
Googlade nu när du gav tipset och det verkar finnas!
Verkar som barnen behöver en i julklapp😉

• Svart snowracer sett från sidan, med styrstång och sits, perfekt för vinterlek och potentiell julklapp till barnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
MasMats och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Gaaaaah för användaren @zöfne5 som spammar sönder forumet!

• Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh
6 olika butiker och det bästa i Ansjovis väg jag hittade var Coops egna.

Jakten fortsätter!

• Haha
  • Ledsen
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh
6 olika butiker och det bästa i Ansjovis väg jag hittade var Coops egna.

Jakten fortsätter!
Lite samma här men skulle ta ut 5000kr igår åkte till 5 olika bankomater som alla var stängda..
Svängde in på ICA och deras uttagsautomat funkade GAAAHHH är det ryssarnas fel tro?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jakten fortsätter!
Ska visst finnas på Tradera. Lär kosta "an arm and a leg" dock...

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Gaaaaahhh!!! Våra licenspengar går till hobbyrenovatörer som köper hus på löpande band.

Undrar hur mycket de får betalt för att göra det i TV och om kalkylen sett lika rolig ut annars.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Verkar ju korkat att själv säkra ner utan att meddela elbolaget, det vore ju liksom själva vinsten att slippa betala för en större säkring än man behöver..
RoTe RoTe skrev:
Då har du förstått fel. Stäng av känsliga apparater och bryt huvudbrytare eller passa på att testa jordfelsbrytaren, skruva sedan ur huvudsäkringarna och kolla färgen i botten på dom. Detta kan vara dumt att göra en helg om något skulle gå fel, t.ex. en JFB kan gå sönder.
Det var nersäkrat till 16A. Elbolaget ej meddelat om detta. Nu sitter nya passdelar och 25A säkringar.

Nästa projekt är den hyfsat nygjorda dräneringen som lider av det lilla kruxet att vatten leds ner här och var mot grunden. Men steg för steg så!

WAAAAAAAAAAAAAAAGH!

En JFB till alla kontor inkl labbverkstad på jobbet, mina servodrivare drar jordfelsbrytaren bara jag tänker på att koppla in dem 😖

• Haha
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
RoTe
GAAAAAAH för alla jävla wrapped eller va det nu heter som till och med nedlusar etablerad media. VEM BRYR SIG vad du lyssnar på?!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
för alla jävla wrapped eller va det nu heter
GAAAAAAH för dom som använder ord som "wrapped" utan att idas tala om vad det handlar om... Inslagen? Paketerad?

• Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
GAAAAAAH för dom som använder ord som "wrapped" utan att idas tala om vad det handlar om... Inslagen? Paketerad?
Om man äter en Wrap då😉

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Nåt spott-ify påhitt.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
S
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAGH!

En JFB till alla kontor inkl labbverkstad på jobbet, mina servodrivare drar jordfelsbrytaren bara jag tänker på att koppla in dem 😖
Been there... Släckte halva kontoret när jag labbade med en flyback ac/dc design...Blev mycket svordomar från alla mjukisar. Efter det körde jag med isolationstrafo på just den labbuppställningen.

13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Påminner om den livsfarliga tokmanövern man gjorde hos extraknäcket second hand-butiken. Lokalen saknar central jordfelsbrytare men är välkonstruerad elmässigt i övrigt. Verkstaden där prylar testas, är ett gammalt serverrum och är minutiöst konstruerat eläskerhetsmässigt. Flera separata JFB, potentialutjämningar, 48V, underreden skyddjordade m.m. Syftet med detta var oklart, men en del prylar har gammal märkning Skanova. Kanske en förbindelsepunkt. Bra utrymme för verkstad i alla fall.

Jag upptäckte nu en SKX-kabel dragen från annat utrymmes vägguttag utan JFB. Den var fastnajad med ståltråd och nubb genom kabeln och slutade i en gammalt ojordat grenuttag på en fast arbetsbänk med jordat underrede. Från personal som testar elprylar:
”- Jo, när vi testar grejer så löser JFB ibland och det är jobbigt. Vi vill inte ha den. Dessutom är det enklare med ojordade uttag för då passar alla kontakter. Framför allt gamla ojordade prylar.” 😮😵😵‍💫

GAAAAAAH!

• Haha
  • Wow
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.