1 498 636 läst ·
15 309 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Googlade nu när du gav tipset och det verkar finnas!B b8q skrev:
Verkar som barnen behöver en i julklapp😉
Gaaaaahhh!!! Våra licenspengar går till hobbyrenovatörer som köper hus på löpande band.
Undrar hur mycket de får betalt för att göra det i TV och om kalkylen sett lika rolig ut annars.
Undrar hur mycket de får betalt för att göra det i TV och om kalkylen sett lika rolig ut annars.
tveksamt skrev:
Det var nersäkrat till 16A. Elbolaget ej meddelat om detta. Nu sitter nya passdelar och 25A säkringar.RoTe skrev:
Nästa projekt är den hyfsat nygjorda dräneringen som lider av det lilla kruxet att vatten leds ner här och var mot grunden. Men steg för steg så!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAGH!
En JFB till alla kontor inkl labbverkstad på jobbet, mina servodrivare drar jordfelsbrytaren bara jag tänker på att koppla in dem 😖
En JFB till alla kontor inkl labbverkstad på jobbet, mina servodrivare drar jordfelsbrytaren bara jag tänker på att koppla in dem 😖
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 469 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 469 inlägg
Been there... Släckte halva kontoret när jag labbade med en flyback ac/dc design...Blev mycket svordomar från alla mjukisar. Efter det körde jag med isolationstrafo på just den labbuppställningen.13th Marine skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 inlägg
Påminner om den livsfarliga tokmanövern man gjorde hos extraknäcket second hand-butiken. Lokalen saknar central jordfelsbrytare men är välkonstruerad elmässigt i övrigt. Verkstaden där prylar testas, är ett gammalt serverrum och är minutiöst konstruerat eläskerhetsmässigt. Flera separata JFB, potentialutjämningar, 48V, underreden skyddjordade m.m. Syftet med detta var oklart, men en del prylar har gammal märkning Skanova. Kanske en förbindelsepunkt. Bra utrymme för verkstad i alla fall.13th Marine skrev:
Jag upptäckte nu en SKX-kabel dragen från annat utrymmes vägguttag utan JFB. Den var fastnajad med ståltråd och nubb genom kabeln och slutade i en gammalt ojordat grenuttag på en fast arbetsbänk med jordat underrede. Från personal som testar elprylar:
”- Jo, när vi testar grejer så löser JFB ibland och det är jobbigt. Vi vill inte ha den. Dessutom är det enklare med ojordade uttag för då passar alla kontakter. Framför allt gamla ojordade prylar.” 😮😵😵💫
GAAAAAAH!