RoTe
Satsuki Satsuki skrev:
Gaaaaaahhhhh för att jobba på ortopedakuten idag 🤯
Jisses vad folk har snubblat, halkat, fallit och cyklat omkull med alla former av ortopediska skador som följd….
Döm min förvåning då när jag vurpade och tänkte att jag skulle få sitta ett dygn på akuten men åkte till det privata alternativet och hade röntgats och fått det bedömt inom 15 minuter en sådan dag!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Döm min förvåning då när jag vurpade och tänkte att jag skulle få sitta ett dygn på akuten men åkte till det privata alternativet och hade röntgats och fått det bedömt inom 15 minuter en sådan dag!
Förra året när jag spräckte två revben åkte jag inte ens in. Jag hade morfin hemma sedan en operation och det fanns ju ändå inget de kunde göra åt det. De var ju inte av, då hade jag åkt in för att få det röntgat (jag har erfarenhet av knäckta revben sedan några gånger tidigare, då har gått av och spruckit några gånger förr på den tiden jag spelade innebandy - vanlig skada om man är back och ställer sig i vägen för framspringande anfallare).

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
GGGGGAAAAH!

När man precis fått ihop de femtielva miljoner delarna i en servad Bosch GCM 10 SD, allt funkar fint och där på bordet - två skruvar som inte blev monterade och inga tomma hål hittas! 😩

• Wow
  • Ledsen
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
GGGGGAAAAH!

När man precis fått ihop de femtielva miljoner delarna i en servad Bosch GCM 10 SD, allt funkar fint och där på bordet - två skruvar som inte blev monterade och inga tomma hål hittas! 😩
Perfekt läge. Det kan vara farligt att köra minus två skruvar så du behöver nu skaffa en 12” istället.

• Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Perfekt läge. Det kan vara farligt att köra minus två skruvar så du behöver nu skaffa en 12” istället.
Puh! De var till den kasserade, inbyggda sladdvindan.
Jag tyckte väl säkert att ”de där två skruvarna kan ju vara bra till något annat. Dom spar vi!”. 🤨

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
G
Tokslut Tokslut skrev:
Haft dessa verktyg i +10år, bästa verktyg jag köpt! Aldrig haft problem med ventilhals efter köpet
[bild]

Edit: bjuder på film hur de ska användas

[media]
Tackar tydligen hade dom inte bytt ventilerna blir väl att köpa ett sådan sett om dom tycker att dom ska ha betalat för att göra jobbet rätt på övriga tre däck..

Bad dom byta då vissa inte gör det var säkert original från 2007 🙃

G Greger_08 skrev:
Tackar tydligen hade dom inte bytt ventilerna blir väl att köpa ett sådan sett om dom tycker att dom ska ha betalat för att göra jobbet rätt på övriga tre däck..

Bad dom byta då vissa inte gör det var säkert original från 2007 🙃
Se till att handla ventilhalsarna på rätt ställe så du inte får kinaplast.

RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
Se till att handla ventilhalsarna på rätt ställe så du inte får kinaplast.
Inte ens däckverkstäder lyckas ju handla rätt så...

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Inte ens däckverkstäder lyckas ju handla rätt så...
Där borde man iaf. kunna få känna på dom innan

RoTe
Tokslut Tokslut skrev:
Där borde man iaf. kunna få känna på dom innan
Vet bara att jag fick däcken omlagda och inte ens ett år senare sprack två ventiler.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Lyssnat på en lastbilsmotor i 40 minuter.
Trångt ställe att backa till för långtradare, vissa klarar det direkt, anda får ta några omtag, men denna chaufför fixar det inte alls.
Lastbilens hytt är 1-3 meter från där jag står och jobbar, fram o tillbaka, fram o tillbaka jobbigt att lyssna på, så jag tog lunch.
Spännande o se om den lyckas när jag lunchat klart.
Replik på mig själv, för idag var det dax igen.
Samma chaufför höll på att backa till 8.10 när jag kom dit, 9.48 tog en annan chaufför över och backade till tradaren !!!
Hur fan kan man hålla på i över en och en halv timme och inte inse, jag klarar inte av det här ??

• Wow
  • Haha
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Replik på mig själv, för idag var det dax igen.
Samma chaufför höll på att backa till 8.10 när jag kom dit, 9.48 tog en annan chaufför över och backade till tradaren !!!
Hur fan kan man hålla på i över en och en halv timme och inte inse, jag klarar inte av det här ??
HUr fan fick han körkortet?

J
Tokslut Tokslut skrev:
HUr fan fick han körkortet?
Gissar att det är ett utländskt kort..

J Jansson69 skrev:
Gissar att det är ett utländskt kort..
U-länders k-kort ska väl inte fungera i EU?

J
Tokslut Tokslut skrev:
U-länders k-kort ska väl inte fungera i EU?
Vet inte är inte så insatt i det..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.