1 498 695 läst ·
15 309 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Gaaaaaaaahhhhhh moderna bilar har fantastiska säkerhetssystem, och bilbälte räddar LIV!
Men använd det på rätt sätt!!!
Att som Kardashians sätta bältet i armhålan eller upp på magen kan ge onödliga skador på revben eller bukorgan. Och ha för jisse namn inte saker som mobiltelefoner, knivar, nycklar mellan bältet och magen….
Men använd det på rätt sätt!!!
Att som Kardashians sätta bältet i armhålan eller upp på magen kan ge onödliga skador på revben eller bukorgan. Och ha för jisse namn inte saker som mobiltelefoner, knivar, nycklar mellan bältet och magen….
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Eftersom det verkar som att jag måste pensionera min gamla Xiaomi-telefon straxt och jag har köpt ny telefon som ligger och väntar så kollade jag med min operatör Fello och dom menar att det är ett helt nytt abonnemang som krävs för 5G, självklart till 33% högre pris. Jag menar att det inte alls är ett nytt abonnemang utan ett nytt leveranssätt och att dom förstås bara borde skicka ett nytt sim-kort.
Visst, det är småpengar det i sammanhanget handlar om men principen ..... Rövhattar!
Eftersom det verkar som att jag måste pensionera min gamla Xiaomi-telefon straxt och jag har köpt ny telefon som ligger och väntar så kollade jag med min operatör Fello och dom menar att det är ett helt nytt abonnemang som krävs för 5G, självklart till 33% högre pris. Jag menar att det inte alls är ett nytt abonnemang utan ett nytt leveranssätt och att dom förstås bara borde skicka ett nytt sim-kort.
Visst, det är småpengar det i sammanhanget handlar om men principen ..... Rövhattar!
Går det inte att sätta Simkortet i den nya då. Och när dom stänger 3G, säga till dom att det är ni som stänger , behöver ett nytt Sim nu för att fortsätta vara kund.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
EDIT Sim har inte med telefonen att göra tror jag, utan bara uppkopplingen. Det går bra att byta telefon och sätta i det gammla simkortet. Operatören har inte en susning om vilken telefon du har.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Jo, det är möjligt. Ska kolla upp allt det där i helgen. Men bara att hävda att 5G skulle kräva nytt abonnemang som är både dyrare och sämre 🤬 Det är ingen panik att lösa, har ju jobbtelefonen också om jag behöver ringa ut och det är i princip ingen som ringer mig privat, man är ju inte tonåring längre 😂 Det är mest medd. via messenger eller instagram.J jonaserik skrev:
EDIT: nä det är möjligt men kommunikationen från Fello har varit att man måste beställa nytt sim-kort och det krävs nytt abonnemang för det. Alt. så har kommunikationen bara varit extremt otydlig.
Har nog aldrig talat om för nån operatör att jag bytt mobil. Bara tagit ur simkort ur den gamla & satt i den nya. Möjligen satt dit/tagit bort nån storleks adapter.B Bästerortarn skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Nej, det är klart att jag inte heller gjort men informationen från operatören antyder att jag måste byta sim-kort och abonnemang till 5G. Men det löser sig säkert.L lat skrev:
EDIT: det är möjligt att det är jag som massuppfittat någonting och i.s.f återkommer jag och GAAAAHHHH!!!-bölar över mig själv 😎 Tills dess kan vi väl åtminstone hata lite på Telias lillebror!
Det är klart vi kan göra!B Bästerortarn skrev:
Fast själv har jag hunnit bli skinnad av storebror Telia tillräckligt länge för att ha fått ett nytt lojalitetsabonnemang istället för mitt gamla som de säkert inte kände för att behöva hantera längre. Ingen aning om det är bra eller dåligt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 874 inlägg
Operatören har säkert sätt i att du behöver ett nytt abonnemang och nytt simkort för 5G, om du tycker dig behöva 5G.B Bästerortarn skrev:Nej, det är klart att jag inte heller gjort men informationen från operatören antyder att jag måste byta sim-kort och abonnemang till 5G. Men det löser sig säkert.
EDIT: det är möjligt att det är jag som massuppfittat någonting och i.s.f återkommer jag och GAAAAHHHH!!!-bölar över mig själv 😎 Tills dess kan vi väl åtminstone hata lite på Telias lillebror!
Jag har också Fello och har kvar mitt gamla abonnemang med 4G fortfarande, till samma pris som tidigare och upplever inget behov av att byta upp mig bara för att byta siffra från 4 till 5.
Prova du bara att stoppa i det gamla kortet i den nya telefonen så kommer det mest troligt att fungera alldeles utmärkt (med reservation för att det ev. skulle råka vara olika fysisk storlek på simkorten telefonen ska ha). I så fall får du be Fello skicka ett nytt simkort, till ditt gamla vanliga abonnemang.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Nja, håller med om det med sim-kortet men inte att det skulle behövas ett nytt dyrare abonnemang. Jag har ju mobiltelefoni abonnemang och skiter egentligen i vilken teknik operatören väljer att använda för telefoni och data.tveksamt skrev:
Men men, jag ska avvakta och testa i lugn och ro 😎
Och om så behöver du inte något nytt simkort (givet att samma fysiska storlek passar i den nya telefonen).B Bästerortarn skrev:
Det jag säger är att om du vill nyttja tilläggstjänsten (eller vad man ska kalla det) 5G så behöver du betala för detta.
5G är inte något krav, det är en utökning du kan göra, och då får betala för. Det är precis som vilken annan tjänst eller vara som helst, vill du ha det snabbaste och bästa får du betala när du vill uppgradera till det, är du nöjd med att fortsätta med vad du har behöver du inte uppgradera.