1 873 läst ·
34 svar
2k läst
34 svar
Gå på armering med golvvärme under
Gjutning gick bra, MEN självklart försvann trycket i golvvärmen efter en dag (igår). Känns ju riktigt trist. Nu vet jag inte varför än, vvs skulle diskutera och jag hoppas dom kommer och kikar idag.
Med min tur lär det va en läcka...
(Så frågan är väl iofs om gjutning gick bra..)
Med min tur lär det va en läcka...
(Så frågan är väl iofs om gjutning gick bra..)
Är det inte i någon koppling i fördelarskåp då?P Psan skrev:
Jag hade ett litet läckage i en koppling som gjorde att systemet var lufttomt på 2 dygn.
Ang slangen så fick jag en bit avklippt av min rörmokare när jag hade samma oro om armering och en hemläxa.
Jag skulle vika slangen fram och tillbaka hela kvällen och berätta på morgonen om jag fortfarande var orolig.
Har nu tappat bort slangen men den låg länge vid fåtöljen och jag skulle se hur länge den kunde vikas. Otaliga tv-kvällar senare hade jag ingen som helst oro.
Jag vet inte vad det beror på än, vvs har inte varit här och undersökt. Jag vill inte röra något innan dom har kikat på det. Förhoppningsvis är det något ovan golv.P Pligg85 skrev:Är det inte i någon koppling i fördelarskåp då?
Jag hade ett litet läckage i en koppling som gjorde att systemet var lufttomt på 2 dygn.
Ang slangen så fick jag en bit avklippt av min rörmokare när jag hade samma oro om armering och en hemläxa.
Jag skulle vika slangen fram och tillbaka hela kvällen och berätta på morgonen om jag fortfarande var orolig.
Har nu tappat bort slangen men den låg länge vid fåtöljen och jag skulle se hur länge den kunde vikas. Otaliga tv-kvällar senare hade jag ingen som helst oro.
Haha, ja slangarna verkar tåliga men man kan ju inte undvika katastroftankar helt.
Det såg bra ut i ca 2v och sedan försvann trycket dagen efter gjutning. Jag såg att trycket gick upp efter gjutningen, så kanske något som va slarvigt kopplat som började läcka först vid lite högre tryck.
Dom skulle återkomma idag. Jag återkommer!
Liten återkoppling.
Dom testade lite. Bland annat höjde tryck till 4 bar per slinga och kollade en stund, inget hände.
Sedan sänkte till 2 bar och då ökade det till 2.2 efter en kort stund (pga slangen krympte sa han). Va tydligen positivt.
Dagen efter låg det på ca 1.81bar, nästa dag ca 1.72 bar och idag ca 1.68 bar.
Svårt att veta, men verkar stabiliseras då det minskar mindre och mindre. Det försvinner inte en bar på en dag iaf som efter gjutning.
Får nog hålla koll närmaste dagarna.
Det är fyllt med kranvatten om det spelar roll. Läste att det kunde ge märkliga resultat.
Dom testade lite. Bland annat höjde tryck till 4 bar per slinga och kollade en stund, inget hände.
Sedan sänkte till 2 bar och då ökade det till 2.2 efter en kort stund (pga slangen krympte sa han). Va tydligen positivt.
Dagen efter låg det på ca 1.81bar, nästa dag ca 1.72 bar och idag ca 1.68 bar.
Svårt att veta, men verkar stabiliseras då det minskar mindre och mindre. Det försvinner inte en bar på en dag iaf som efter gjutning.
Får nog hålla koll närmaste dagarna.
Det är fyllt med kranvatten om det spelar roll. Läste att det kunde ge märkliga resultat.
Ja, vår högst ovetenskapliga gissning här hemma är att betongen långsamt blir svalare och därför sjunker trycket lite varje dag.P Pligg85 skrev:
Vet inte temperatur i betongen, men i rummet är det runt 19 grader "konstant".
Är inte speciellt orolig, men det hade ju varit skönt om det slutar sjunka snart 😂