Hej jag har köpt ett G4s Larm via Blocket
Jag hadde redan ett via ett hyres avtal med G4s som jag nu sagt upp då fick jag behålla mina ir och brandlar mm
När jag installerar upp larmet med egna tel nr så ringer den upp mitt nr snygt och prydligt
men jag kan inte stänga av den via telefon på g4s larmet står det "Vänta ringer Falk" och så ringer den mej jag har provat alla möjliga koder som jag har lagt in är det någon som vet hur jag kviterar larmet när det har utlösts
MVH
Ricky
 
Är det en modifierad teletec central så bör du kunna få tag på en manual till den ganska lätt och läsa dig till hur du ska ändra det, finns en sekvens där man väljer vilket format den ringer i. Antar att du har tillgång till programmeringsläget eftersom du lyckats ändra dina telefon nummer.
 
Hej centralen är en TC-922 och det står inte i manualen om detta.
När centralen ringer upp mitt nr som jag lagt in så verkar den kräva en kvitterings kod
Jag kan inte göra något på centralen annat än att nollställa den för att få bort medelandet att den ringer falk (g4s)
MVH
Ricky
 
Var länge sen jag petade på dom där centralerna men har ett minne av att det finns en "dold" meny om du slår en speciell kod när du ska in i programmeringsläge. Nu är jag tyvärr inte säker på koden...

skickar några förslag via PM.
 
Hej igen förslaget från pm hadde jag redan jag kan komma in i installatörsmenyn
men det finns inget om att kvitera ett larm lär larmet ringer upp mitt tel nr ...
Om larmet går tex till G4s så måste väl dom kunna stänga av larmet remote ifrån eller ? jag kan stänga av larmet men sen står det "Vänta kontaktar Falk" och då försöker den ringa upp nr som jag har anget .. så den kräver någon form av kvittering innan jag kan göra något alls på centralen
Tips?
MVH
Ricky
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.