18 886 läst ·
38 svar
19k läst
38 svar
Fynd i bjälklaget under golvplankan (bilder)
Jag var i USA för ett år sen när amerikanarna pangade Bin Ladin, då satte Time magazine Bin ladin på framsidan med ett stort rött kryss över, det har tydligen gjorts med bl.a. Saddam och Hitler när dom dog tidigare..
hursomhelst tyckte jag det var en bit nutidshistoria. Tidningen fick en plats i min friggebod tillsammans med en tjuga och två femmor, på en annan plats i friggeboden ligger det också en lokaltidning.
Min sambo var noga med att påpeka att Bin Ladin inte fick vara i närheten av där sängarna skulle stå.. och såhär i efterhand känns det bra att han är så långt ifrån sängen som möjligt
hursomhelst tyckte jag det var en bit nutidshistoria. Tidningen fick en plats i min friggebod tillsammans med en tjuga och två femmor, på en annan plats i friggeboden ligger det också en lokaltidning.
Min sambo var noga med att påpeka att Bin Ladin inte fick vara i närheten av där sängarna skulle stå.. och såhär i efterhand känns det bra att han är så långt ifrån sängen som möjligt
Renoverade hallen i stugan och fann en halv katt i krypgrunden. Halv längsgående, det som legat ner mot jorden hade multnat medan överdelen var torr, typ mumifierad.
Fick sista vilan bortanför jordkällaren med dragspel, sång och påföljande kaffe och rulltårta.
Fick sista vilan bortanför jordkällaren med dragspel, sång och påföljande kaffe och rulltårta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr har hu hårdvara, och även filformat för den delen, betydligt kortare livslängd nu än för 50 år sen. Inte helt enkelt att idag hitta en dator med en diskettstation för gamla 5 1/4" disketter.Chrissofsweden skrev:
Undrar om en iPad laddad med bilder, musik, filmer o s v skulle funka om 100 år? Måste nog lägga med laddaren också i trossbotten
Jag beklagar! Insändare ingick uppenbarligen inte i GP´s kontakt med läsekretsen anno 1959.charta77 skrev:
Jag har bläddrat igenom tidningen framlänges och baklänges, men icke.
Massor av roliga anonnser (någon som minns Brylcreem?) men som sagt, inga insändare.
Medlem
· Västernorrland
· 90 inlägg
I stugan vi köpte av ett dödsbo hittade vi ca 10 flaskor sprit under taket. Dom var oöppnade men såg ändå inte helt fulla ut. Antar att det beror på att det blir varmt under tak. Hittade även ett gäng tavlor, men eftersom det inte var några Picasso so har vi slängt dom.
När jag röjde tomten i våras hittade jag en ekorre som också hade mumifierad översida och nedbruten undersida. Dumt nog saknas foton, men det växte mossa på den. Den fick sin permanenta gravplats i sitt rätta element - skogen. Jag är mest förvånad över att den fick ligga så länge, annars brukar väl döda djur brytas ned rätt snabbt i naturen.ThomasÅsa skrev:
Då vi håller på med renovering av toaletten på övervåningen så var tvingade att krypa ut ganska långt på kattvinden. Väl där ute så låg det en låda nedstucken under isoleringen, ja halt om halt i alla fall.
När denna låda väl var utplockad så var det gamla tapeter från när huset bygdes 1978. De ser faktiskt ganska hela och ok ut samt att det är ganska många meter. Men fy vad fula de var på den tiden!!!
När denna låda väl var utplockad så var det gamla tapeter från när huset bygdes 1978. De ser faktiskt ganska hela och ok ut samt att det är ganska många meter. Men fy vad fula de var på den tiden!!!
Medlem
· Västragötaland
· 277 inlägg
Totalrenoverade min bostadsrätt förra året, huset är byggt -57.
Fann detta bakom köksinredningen...Nåt typ av kvitto!

Fann detta bakom köksinredningen...Nåt typ av kvitto!

När vi renoverade vår sommarstuga (från 1920-talet) hittade vi massor med tidningar (AB, UNT, Svenskan mm om jag inte minns fel) från 30-40-talet under plastmattorna i nästan varje rum. Mycket om tyskland och kriget, spännande att läsa när den vanliga tidningen inte kommer
. Även annonser om olika tvättmedel/tvättmaskiner och "universal-liniment" :x(bra mot allt). Ramade in några och har som tavla, faktiskt jättekul det kommer alltid någon kommentar.
Hittade även husannonser i en 80-tals tidning fanns någon annanstanns i huset, kommer inte ihåg annonsen exakt men ett hus i Djursholm med 3000kvm tomt byggt i början av 1900-talet tror ja i toppskick 850.000:-. Adress och allt var med, bara att åka och kolla om man har vägarna förbi... lite kul. Undrar om det är samma telefonnummer?
Hittade även husannonser i en 80-tals tidning fanns någon annanstanns i huset, kommer inte ihåg annonsen exakt men ett hus i Djursholm med 3000kvm tomt byggt i början av 1900-talet tror ja i toppskick 850.000:-. Adress och allt var med, bara att åka och kolla om man har vägarna förbi... lite kul. Undrar om det är samma telefonnummer?