645 läst ·
3 svar
645 läst
3 svar
Fyllnadsmassor Trosa?
Vi behöver jämna ut vår tomt som ligger vid Källvikskorset strax utanför Trosa (ca 10min). Om någon i trakten har fyllnadsmassor över så är vi intresserade. Behöver ca 15-20 lastbilar totalt.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 276 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 276 inlägg
Kontakta lokala åkerier och/eller entreprenörer (typ Ncc, Skanska osv). De brukar hantera dessa volymer och skulle eventuellt kunna hjälpa dig. Se bara till att du får rätt kvalitét, tekniska egenskaper och inga föroreningar. Sen kan jag tycka att du inte ska behöva betala för att ta emot massor heller utan säga att du kan ta emot det kostnadsfritt.
Tack för tipset!Ossian K Olsson skrev:
Kontakta lokala åkerier och/eller entreprenörer (typ Ncc, Skanska osv). De brukar hantera dessa volymer och skulle eventuellt kunna hjälpa dig. Se bara till att du får rätt kvalitét, tekniska egenskaper och inga föroreningar. Sen kan jag tycka att du inte ska behöva betala för att ta emot massor heller utan säga att du kan ta emot det kostnadsfritt.
Jag har pratat med många olika aktörer redan. Det mesta de har är förorenat och det vill jag absolut inte ha.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 276 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 276 inlägg
Fråga då vilken nivå av föroreningar det är. Bara för att något är ”förorenat” betyder inte det att massorna lyser eller är olämpliga för att fylla ut en tomt.D DorisFlora skrev:
Klicka här för att svara