Har ett parkettgolv som sjunker lite vid ett hörne när man går på det. SKulle vilja spruta in någon form av lättflytande lim/massa via typ limpistol för att fylla ut ojämnheten. Vad kan man ta som rinner in under bra?

Mvh

nån som vet?

Jag har gjort en liknande sak med vanligt flytspackel.

Dock var ju förutsättningen då att jag kunde komma åt golvet / svackan från en tröskel.

Problemet som jag ser det är, hur ska du veta hur mycket du ska spruta in ? Väldigt lätt att istället lyfta golvet.

Men fyllde du en spruta med det?

R Rolle85 skrev:
Men fyllde du en spruta med det?
Vi fyllde flytspackel i en påsen och sedan hade vi en jämt fördelad last som tyngde ner golvet så att överbliviten flytspackel rann tillbaka ut under tröskeln där vi kunde samla upp den.

I mitt fall så hällde jag in flytspacklet med en slang och en slas. Spacklet hälldes också i en påse för att sedan kunna trycka ut överflödet vid tröskeln. På så sätt så fick jag exakt rätt volym och byggde inte upp onödigt högt under golvet.

Jag hittade några bilder på telefon från detta tillfälle. Golvet skyddat med plast med pålagt flytspackel, avgränsat av tejp och träbitar för jämn fördelning nära en tröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastpåse med flytspackel på golvet vid en tröskel för jämn viktfördelning och borttagning av överskott.
Skapa konto
Påsen med flytspackel ligger på ett grått kakelgolv nära en tröskel, bredvid en hink och en upphöjd trästruktur.
Skapa konto
Flytspackel i plastpåse vid en tröskel för att distribuera och trycka ut överflödet under golvarbete.
Skapa konto
Påse med flytspackel placerad vid tröskeln för att pressa ut överskott vid golvinstallation.
Skapa konto
Person använder slang för att hälla flytspackel vid en tröskel i ett pågående golvprojekt.
Skapa konto

Thx

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.