Har ett parkettgolv som sjunker lite vid ett hörne när man går på det. SKulle vilja spruta in någon form av lättflytande lim/massa via typ limpistol för att fylla ut ojämnheten. Vad kan man ta som rinner in under bra?
Mvh
Mvh
Produkter som diskuteras: "limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Jag har gjort en liknande sak med vanligt flytspackel.
Dock var ju förutsättningen då att jag kunde komma åt golvet / svackan från en tröskel.
Problemet som jag ser det är, hur ska du veta hur mycket du ska spruta in ? Väldigt lätt att istället lyfta golvet.
Dock var ju förutsättningen då att jag kunde komma åt golvet / svackan från en tröskel.
Problemet som jag ser det är, hur ska du veta hur mycket du ska spruta in ? Väldigt lätt att istället lyfta golvet.
Vi fyllde flytspackel i en påsen och sedan hade vi en jämt fördelad last som tyngde ner golvet så att överbliviten flytspackel rann tillbaka ut under tröskeln där vi kunde samla upp den.R Rolle85 skrev:
I mitt fall så hällde jag in flytspacklet med en slang och en slas. Spacklet hälldes också i en påse för att sedan kunna trycka ut överflödet vid tröskeln. På så sätt så fick jag exakt rätt volym och byggde inte upp onödigt högt under golvet.
Jag hittade några bilder på telefon från detta tillfälle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto