På övervåningen i fritidshuset är murstocken frilagd. Högst upp så är det inte utfyllt hela vägen ut till vägg utan ett inåt sluttande hålrum där man lagt på cement mot skorstenspipan. Det ser lite ofärdigt ut och jag skulle på något sätt vilja få till så att väggen blir jämn, ovanför det sista lagret av tegelsten. Har därefter tänkt måla tegelväggen.
Hur kan man göra här för en snygg avslutning? Jag var inne på att fylla med nåt skum, men det kanske inte blir så bra om man målar på det? Alternativt såga till en träskiva som man fäster in på något sätt eller är det enklast att bygga på med mer cement?
Tacksam för förslag.
// Ulf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder