3 263 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Fylla upp - vågrätt eller?
Vi har en del av vår tomt som vi vill fylla upp och jämna ut. Detta gränsar mot en väg och sträckan är ca 20 m. I den ena änden vill vi höja 90 cm och då vägen sluttar ngt skulle det i andra änden bli ca 55 cm höjning - om vi tänker oss gräsmattan helt vågrät.
Visst tänker jag rätt att göra vår tomt helt vågrät? Jag menar, alternativet är ju att följa vägens lutning, men det känns inte helt rätt.
Vi kommer ha stödmur mot vägen.
Tacksam för åsikter!
Visst tänker jag rätt att göra vår tomt helt vågrät? Jag menar, alternativet är ju att följa vägens lutning, men det känns inte helt rätt.
Vi kommer ha stödmur mot vägen.
Tacksam för åsikter!
Hej
Jag vill säga emot de andra kommentarerna. Lite lutning vill du nog ha. annars kan det bli blött vid regn och på våren. Om jag minns rätt är en riktig fotbollsplan lutande 1-2 cm per m. Så rakare än så bör du inte ha. Kan man spela fotboll i den lutningen borde nog kubb fungera också.
Jag vill säga emot de andra kommentarerna. Lite lutning vill du nog ha. annars kan det bli blött vid regn och på våren. Om jag minns rätt är en riktig fotbollsplan lutande 1-2 cm per m. Så rakare än så bör du inte ha. Kan man spela fotboll i den lutningen borde nog kubb fungera också.
Klicka här för att svara