11 265 läst ·
21 svar
11k läst
21 svar
Fylla tomma innerväggar ?
Men om man lägger två lager gips så brukar man ju förskjuta skarvarna en regel, då kan det ju knappast bli några springor för ljudläckage !?
Eller det är klart, om Jojdass kapar gipset vid varje regel blir det en springa..
Nu kan vi ju passa på och påminna Jojdass om att vara noggrann att täta med akrylfog överallt där det finns någon springa/glepa/hål genom väggen mellan rummen.
Eller det är klart, om Jojdass kapar gipset vid varje regel blir det en springa..
Nu kan vi ju passa på och påminna Jojdass om att vara noggrann att täta med akrylfog överallt där det finns någon springa/glepa/hål genom väggen mellan rummen.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klart du kan fylla dem med sand. Dock ställer det högre krav på infästningen av skivan i regeln då du kommer få ett rätt bra tryck.... Men det är en lösning.... Blir som en tegelvägg typ....Seevers skrev:
Ingen som sett Prison Break..?Seevers skrev:
Men jag tror inte att det är en så bra idé, dels blir det nog för stor belastning på både gips och ett eventuellt bjälklag, och dels kan det bli lite jobbigt om man borrar hål i väggen för att hänga upp nånting..
Bäst i längden är nog ändå att riva ena sidan och sätta 45 isolering ordentligt, sen på med spån/plywood och gips på det eller bara gips nu om man vill det.
Jag har gjort nästan så förutom att jag hade 45/45 reglar och spån på bägge sidorna, rev ena sidan, in med 45 isolerings skivor och sedan ny spån och gips på det. På andra sidan blir det gips på orginalspånet.
Otrolig skillnad i ljud.
Jag har gjort nästan så förutom att jag hade 45/45 reglar och spån på bägge sidorna, rev ena sidan, in med 45 isolerings skivor och sedan ny spån och gips på det. På andra sidan blir det gips på orginalspånet.
Otrolig skillnad i ljud.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden