Kanske va fel, hände inget när ja skruva på den.
 
D
Skruvade du på den övre eller undre?
 
Krilleman
Samuel E skrev:
Detta måste va påfyllningsventilen. Sitter på ingående vatten.
[bild]
Det där är fel!

På bilden har du inkommande ventilrör till varmvattnet på din panna.

En säkerhetsventil och en avstängningsventil. Det sitter även en inbyggd backventil som hindrar varmt vatten att gå baklänges ut i kallvattenledningen.
 
Krilleman
Följ ditt rör på din konsoll som jag har en svart pil på. Sitter det inget T-rör (med en ventil på sticket) på väg in i pannan där?

111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1441645102866-1645632483.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fanns ingen på de röret, men denna sitter bakom pannan, o går in i pannan.
Kan de va rätt?
 
Krilleman
Där är den!

Öppnad du det blåa vredet ska mätaren omgående börja stiga!
 
Hm öppna den fullt, händer inget.
Cirkulations pumpen avstängd..
Några fler idéer?:/
 
D
Hör du att det brusar något i rören när du öppnar ventilen? Står pannan i en källare? Hur många plan ovanför?
 
Med pumpen på så steg trycket direkt. Nu ska ja runt o lufta o sen kolla igen.
Tack för alla tips :)
 
Ja pannan i källaren, 1 plan ovanför.
Men med strömmen på till pumpen så gick det bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.