Hej!

Finns det metoder för att fylla på hopsjunken kutterspånsisolering utifrån i ytterväggar? Det var inte min första renoveringsprioritet + att jag antar att man tjänar mer på en tilläggsisolering av vind. MEN - när jag började plocka ner ett par innerväggar så ser jag att spånet endast fyller 1/4 av väggfacken. Det borde innebära att 25% av mina väggar endast har isolering motsvarande två plankskivor...

Någon som har en aning om hur mycket man kan förbättra totalisoleringen genom att fylla på med spån eller annat material? Då vi renoverat stora delar av insidan vore det att föredra om ingreppet kunde ske utifrån. Funkar det?

 
  • Vagg.jpg
man blåser in tex ekofiber med högt tryck.. Tror inte att det är något man gör själv.. men vet att man kan göra så iallfall.. Ska tydligen bli jätte bra..

kolla på
www.ekofiber.se
www.thermotra.se
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.