Har låtit bygga en kamin relativt nyligen som är ihopsatt med brandskivor.
Ovanför gjutjärnskaminen så finns ett relativt stort hålrum som pumpar ut värme ut genom det svarta gallret.
Nu till min fråga:
Kaminen producerar bra med värme men verkar inte hålla värmen över natten. Kan jag fylla hålrummet med eldfast tegel för att skapa en större termisk massa? Eller kommer de att expandera och trycka isär brandskivorna?
tack på förhand!