Hej,
Jag har en rätt stor och djup (1,2m) gjuten damm som jag helt enkelt vill ta bort.
Hur gör jag?
Måste man slå hål i botten så att regnvatten kan försvinna mm, mm.
Har bara tänkt att ha gräs där dammen finns idag.
Tacksam för svar
MVH
Lars
Det mest seriösa är att ta bort all betong och sedan fylla igen hålet.
Man blir så förbannad när man sätter spaden i backen och stöter på tex en igenlagd damm av betong.
Annars så skulle jag nog rekomendera att göra ett ordentligt hål i botten.
Men personligen så hade jag tagit bort ALLT och gjort jobbet ordentligt på en gång.
Tack för ditt svar.
Det var precis vad jag gjorde, tog bort alltihop. Fick hyra en bobcat med bilningsaggregat, tog ett par timmar att slå sönder eländet . Totalt fraktade jag bort 13 ton.
MVH
Lars
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.