F Finndjävel skrev:
Har lagt 200m2+ laminatgolv och aldrig haft sönder en spont.
Det har jag... fast det är bara ungefär 100m2+ golv som jag har lagt. Varvid jag började med våld, klubba samt slagkloss, även i den vinklade versionen enligt din bild, men efter ett par golv insåg att det var helt fel. Vänligt men bestämt tvång funkar bättre, tycker jag.

Men — det är som vanligt ”olika i olika län”, jag tänker inte bergfast hålla på att min metod är Den Enda Rätta. Kanske är det till och med olika för olika fabrikat? Hittills har jag mest köpt Ikeagolv och de tål inte mycket stryk kan jag säga.

Man får pröva sig fram vilken teknik som funkar bäst. Blir det glipor får man byta taktik, blir det fint så spelar det ju ingen roll hur det gick till. Nu har TS fått två olika men bra tips, så blir det upp till TS själv att avgöra vad som funkar och inte.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Ser att detta är en gammal tråd men jag vill också fylla i springor mellan bitarna i klickgolvet. I mitt hus beror springorna på att golvet inte är helt jämnt under i mitt gamla hus. Jag vet, det går att fixa, men det är ett stort jobb. Finns det inget sätt att fylla det springor som uppstått? Det finns ju flexibel fogmassa från tex Casco. Varför är det inte en bra lösning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.