T Titagurgi skrev:
Ne de är ingen otrevlig attityd.

Barn och kvinnor mördas i Ukraina medans Svenssons har stora i lands problem.
Men din krånglande vattenutkastare du bad om hjälp med tidigare i våras tycker du uppenbarligen är viktigare?

Otroligt sympatisk människa du verkar vara.
 
  • Gilla
Sittställning och 2 till
  • Laddar…
V Vredet skrev:
Men din krånglande vattenutkastare du bad om hjälp med tidigare i våras tycker du uppenbarligen är viktigare?

Otroligt sympatisk människa du verkar vara.
De visar vilken människa du är som måste göra narr
 
TRJBerg
T Titagurgi skrev:
De visar vilken människa du är som måste göra narr
Håller med Vredet.
 
  • Gilla
Sallader och 1 till
  • Laddar…
P
Ardex A828 finns i 5kg påse också.
 
  • Gilla
Ankan Alf och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
T Titagurgi skrev:
De visar vilken människa du är som måste göra narr
Väldigt off topic men svara på frågan istället?

Men kanske det är lite on topic ändå, du verkar ha en väldig glipa i dina tankar nu.
 
  • Gilla
D4ZVO och 2 till
  • Laddar…
Jag säger Ardex A828 som jag använder till mycket. Jag använder det till första lagret vid alla hål och även till alla spackelremsor. Så ska du spackla mer skulle jag rekomendera en påse!
Till större hål/glipor använder jag något grövre från Knauf, oklart vad det heter mer, tror det är ett gipsspackel iallafall.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Håller med Vredet.
Ja ni är precis som ryssar.
Bryr er bara om er själva.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Väldigt off topic men svara på frågan istället?

Men kanske det är lite on topic ändå, du verkar ha en väldig glipa i dina tankar nu.
Rysstroll.
 
Skulle det gå att såga till en tunn träbit, typ som trekvartslist eller liknande och trycka upp så den kilas fast? Sen antingen gipsspackel direkt på eller först fiberväv/pappremsa sen spackel?
Eller om du kan få upp en bit masonit bakom som skruvas fast genom gipset så det är något som sätter stopp när du fyller i glipan så spacklet inte trycks iväg.
Eller bygg på med spackel flera gånger.
Finns flera tillvägagångssätt
 
Snailman
Jag har använt gipsbruk och pappersremsa när jag haft likadant, har för mig jag använde nån primer först för att gipsen inte skulle suga ur vattnet ur gipsbruket och fästa lite bättre, har väl hållit 4 år nu ungefär.

Köpte gipsbruket på Bauhaus, men tror Byggmax också har.
 
Målarna vi hade hemma körde gipsbruk och det har funkat bra. Jag fyller alltid ut större skarvar med gipsbruk sedan kör jag ramsa som vanligt
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
V Vredet skrev:
Hej,

Håller på att renovera en gästtoalett där jag gjort en liten miss med takgipset.
Har en glipa på ca 6-7 mm mellan tak och väggips (se bild).

Vad kan jag använda och hur fyller jag lättast ut denna?
Har blivit rekommenderad Ardex 828 men känns lite onödigt att köpa en 12 kg säck för 4XX kr när jag kommer att använda 100g.

Att sätta en ny gipsskiva ser jag som sista utväg.

Tack!
/ V
Gips
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.