23 018 läst ·
153 svar
23k läst
153 svar
Fuskbyggarna och byggprogram i största allmänhet
Det är klart att dom gick till botten med det, men det fanns inget där att hämta.MathiasS skrev:
Dom byggde upp det så man bara satt och väntade på Ekdals avslöjande om svåger, bror eller vad som helst men det fanns tydligen inget.
Lite dålig journalistik tycker jag.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Vet inte om det här kan kasta något ljus över saken?
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5131333&date=&menuids=
(har inte sett något av programmen själv ännu)
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5131333&date=&menuids=
(har inte sett något av programmen själv ännu)
Sista gången som jag såg på det programmet som enbart kändes som en repris av det första avsnittet, ingen riktigt röd tråd utan man hoppar runt, för mycket runtomkringsnack, mm.
Nej, en enda stor besvikelse. Kan kanske fungera som tankeställare för de som ska bygga och stöd till de som drabbats av detta elände att de inte är ensamma (vilket i sig inte är till någon tröst).
Nej, en enda stor besvikelse. Kan kanske fungera som tankeställare för de som ska bygga och stöd till de som drabbats av detta elände att de inte är ensamma (vilket i sig inte är till någon tröst).
Men kom igen stötta skåpsluckor varför ens ta upp det? Här på forumet finns det otaliga exempel på golv som svajjar allvarliga konstruktionsfel mögel etc etc detta var ju rent ut sagt patetiskt!
Badrummet verkade det ju bara vara en vägggenomföring som var fel dvs knappast jätteallvarligt. Och varmt/kallt är väl bara att kasta om? Troligen var det också därför duschen inte fungerar eftersom termostaten stänger nästan helt.
Nä bättre måste de komma med! Varför hålla på med smågrus när det finns stora BERG? ARN lär väl krylla av folk som råkat ut för 100x detta småfjant. Får se om jag kollar fler avsnitt.
Badrummet verkade det ju bara vara en vägggenomföring som var fel dvs knappast jätteallvarligt. Och varmt/kallt är väl bara att kasta om? Troligen var det också därför duschen inte fungerar eftersom termostaten stänger nästan helt.
Nä bättre måste de komma med! Varför hålla på med smågrus när det finns stora BERG? ARN lär väl krylla av folk som råkat ut för 100x detta småfjant. Får se om jag kollar fler avsnitt.
Därför att då hade dom gått på i ullstrumporna om det. Eller tror du att dom tyckte dom gick så hårt åt Inge att dom mörkade det?MathiasS skrev:
Det tror inte vi andra i alla fall!

Dom har tydligen fiskat nångång tillsammans, men mer än så verkar det inte vara.
Redigerat:
Tro, det är något man gör i kyrkan.:|Ericc skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har kollat på programmet nu, och de hade tydligen tagit upp hål för vatten och avlopp efter att de gjort klart tätskiktet, så det inte blev tätt där. Sen var inte fallen i badtrummen korrekta.Bezt skrev:Dåligt att man inte får veta mer från besiktningsprotokollen, varmvatten i toaletten är ju ingen stor grej då man antagligen bara förväxlat två ledningar med varandra. Bättre att få veta vad som gjorde badrummen underkända och vad det är mer som saknas för att de ska kunna färdigställa huset.
Gick ifrån efter 30 minuter då jag inte klarade av allt snyft och upprepningar, nej det blir nog inget mer avsnitt för mig, möjligen på webben så man kan spola som man vill för den som har klippt detta verkar ha tittat lite för mycket på amerikansk TV.
Byt ut båda programledarna. Det blir bara tröttsamt att se dom upprepa sig. Ekdal verkar trivas bättre med fötterna på skrivbordet än på fältet.
Byt även ut besiktningsmannen som bara lufsar omkring och håller med Timell när han pratar om sjuka barn, förstörda familjer och skandalöst byggfusk.
Byt även ut besiktningsmannen som bara lufsar omkring och håller med Timell när han pratar om sjuka barn, förstörda familjer och skandalöst byggfusk.
Jag tvingas hålla med. Lysande programidé men denna upprepning i varje program håller ju inte. Fick stänga av igår och kolla på program där dom obducerade en giraff. Det var konstigt nog intressantare.
Både Timell och farbror Lennart kan bättre än så här, rimligtvis är det producenterna som saknar fantasi.
Både Timell och farbror Lennart kan bättre än så här, rimligtvis är det producenterna som saknar fantasi.
.