Elektra skrev:
Äh, jag tycker man kan uppföra sig som folk utan att först se efter vad som dinglar upp- eller nertill. :D Skitstövlar och idioter finns överallt och av alla kön, enklast är att döma efter person. ;)

Självklart ska det inte vara specialbehandling av ngt kön och vilken fördelning man har hemma är förhoppningsvis en som båda är nöjda med. :) Min sambo tycker det är skitkul att stå på sidan av medan jag sköter snacket, oavsett om det handlar om vridmoment och dragvikter eller om jag snackar med hantverkare. Faktum är att jag tror de flesta tycker det är kul att snacka med mig oavsett om jag lastar cementsäckar på släpet eller spanar in en ny motorsåg på mässan. :cool:

Jag vet inget annat än att vara kvinna, så allt jag gör är kvinnligt varesig jag bär overall eller ngn av mina cocktailklänningar. :wow:
ja,, det vore ju underbart om alla resonerade så, att man skall döma efter person och inte kön. men fördomar e då baskemej överallt,,, men som du säger: skitstövlar finns överallt. många män, har jag för mig iallafall, får för sig att man e lite "manshaftig" om man e händig. men det e ju de man absolut inte e...
 
yllwa skrev:
hahaha tänkte oxå på det. att ämnet gick ur spår, men å andra sidan hör ju detta oxå ihopa med fuskbyggarna, och vilka som gör vad och varför.
Precis :D
 
Ok, fram med popcornlådan, nu börjar det.
 
Ett önskemål, OM ni tänker fortsätta kvinnligt och manligt, hålla upp dörren eller inte, vem som ska göra vad, kan väl någon Moderator lyta ur detta till en egen tråd.
Så kan vi andra som vill läsa denna tråd enligt rubriken fortsätta med detta, tack.
 
BigR
Jag tycker Fuskbyggarna var intressant, men alldeles för mycket mellansnack, "påor" och reklam för webbplatsen. Dom kunde ha redogjort lite mer kring familjens kontrakt och ansvar gentemot herr "Inge Bra". Besiktningen lyckades dom också slarva bort, en lite mer förklarande analys hade suttit fint istället för att se en gubbe vandra genom kåken och skaka på huvudet.

Sedan tycker jag att programledarena inte kompletterar varandra i sin framtoning. Är redan trött på Timells fråga som när familjen svarar följs av en dramatisk posé där Timell vänder bort huvudet med en bekymrad min, som om han mår illa.

Ekdals konfrontation blev alldeles för oproffsig. Han mötte ju inte upp med några relevanta följdfrågor under smygfilmningen av fuskbyggaren Inge. Att få se Ekdal sitta och sträcka ut sig i kontorsstolen och allvarsamt babbla fick jag också nog av.

Klipp om de befintliga avsnitten så det blir lite tempo och byt programledare om det blir en säsong till. Ämnet är intressant, men det blev inget vidare program ändå.
 
Mikael_L
Nu efter två program så kan jag inte tycka att dom lyckats speciellt bra.
Det känns som att dom inte själva riktigt vet vad dom vill berätta med programmen eller vad resultatet ska bli.

Och jag tror inte att programmen denna säsong kommer bli något speciellt bättre, allt är ju redan inspelat. Kör dom en säsong till blir det kanske skillnad.
 
Det är alltid lätt att vara efterklok, men det skulle antagligen ta cirka 30minuter att kolla upp det företag man vill använda i sin entreprenad, det bolag man ska anförtro sitt livs investering. Det känns lite onödigt att gå på pumpen på det sätt man gör i gårdagens avsnitt (#2).

Jag blir också lite nyfiken på kopplingen mellan Sjödalshus och denna byggare - man gick aldrig till botten med det.
 
Ericc
Mikael_L skrev:
Nu efter två program så kan jag inte tycka att dom lyckats speciellt bra.
Det känns som att dom inte själva riktigt vet vad dom vill berätta med programmen eller vad resultatet ska bli.

Och jag tror inte att programmen denna säsong kommer bli något speciellt bättre, allt är ju redan inspelat. Kör dom en säsong till blir det kanske skillnad.
Kan bara hålla med.
Programidéen är suverän och det byggdes upp riktigt stora förväntningar innan, men efter två program kan man bara tycka att luftslottet har sprängts.
Nej, tacka vet jag arga snickar´n, han är fortfarande NO1 d^_^b
 
+ programidén

- Upprepningar och påannonseringar gör programmet tämligen värdelöst.
Otroligt lite fakta presenterades under program #2.

Synd...
 
H
Programmet är bra, visar hur illa det kan gå när man litar på hantverkare.
Det visar också på hur viktigt det är att kontrollera allt, trots rekomendationer och hur trevliga och förtroendegivande hanverkare än är!
Är också intresserad av koppling mellan säljaren och Sjödalshus.
Är det Sjödalshus säljare borde företaget ta sitt ansvar, dvs stå för alla kostnader som deras säljare har åsamkat köparen och sparka säljaren.
Att säljaren har hänvisat och rekomenderat ett oseriöst företag utan F-skatt är skandal. Dessutom att säljaren inte ens kontaktat och tagit in offerter från andra företag verkar ju skumt. Han antog att de andra bolgen inte hann om jag forstod rätt. Det hade varit bra om vi fått veta Sjödalshus åsikter om säljaren och hur han har (miss)skött sitt åtagande.
 
Väldigt hypat program som dem inte kan bära upp. Fuskbyggarna skulle ha fått en utskällning av Aschberg istället. Ekdal är tuff i början men han gnäller bara vid mötet.

Sen va f*n. Tv4 tjänar multum på detta programmet, bygg färdigthusen åt dem, låt dem göra det själva det som var sagt, tapetseringen och det. Men en vägg satt väl på fel ställe? isolering som fattas osv.

Samma som förra programmet, dem kan göra mer än 2 rum och en trappa, det är ingen välgörenhet och ni tjänar pengar på det.

En fråga på hemmakanalen frågades Timell hur lång tid det tog att fixa förra veckans hus, det hade han ingen aning om, där ser man hur mycket tvhallåa/snickare han är.

Sen tycker jag att dem borde kolla betalningsanmärkningar och F-skatt. Är inte det, det första man gör? Sen vet jag inte om jag är en dålig människkännare eller ej men paret verkade vara lite luriga.

Dem får bestämma sig, är det ett renoveringsprogram (man såg dem lägga flytspackel)

Är dem ute efter fuskbyggare? (3 minuter av samtal)

snyfthistorier (10 minuter)

upprepning upprepning (30 minuter)
 
Redigerat:
Dåligt att man inte får veta mer från besiktningsprotokollen, varmvatten i toaletten är ju ingen stor grej då man antagligen bara förväxlat två ledningar med varandra. Bättre att få veta vad som gjorde badrummen underkända och vad det är mer som saknas för att de ska kunna färdigställa huset.

Gick ifrån efter 30 minuter då jag inte klarade av allt snyft och upprepningar, nej det blir nog inget mer avsnitt för mig, möjligen på webben så man kan spola som man vill för den som har klippt detta verkar ha tittat lite för mycket på amerikansk TV.
 
MathiasS skrev:
Det är alltid lätt att vara efterklok, men det skulle antagligen ta cirka 30minuter att kolla upp det företag man vill använda i sin entreprenad, det bolag man ska anförtro sitt livs investering. Det känns lite onödigt att gå på pumpen på det sätt man gör i gårdagens avsnitt (#2).

Jag blir också lite nyfiken på kopplingen mellan Sjödalshus och denna byggare - man gick aldrig till botten med det.
Precis, vilken är kopplingen mellan Sjödalshus och byggaren, Verkar ju inte vara första gången som Sjödalshus sticker huvudet i sanden efter att ha "rekommenderat" en byggare om man läser trådarna i forumet.... q(;^;)p

I övrigt kan jag bara hålla med de flesta, för mycket snyft, upprepningar och för lite konkret
 
H
Lite skrev:
Väldigt hypat program som dem inte kan bära upp. Fuskbyggarna skulle ha fått en utskällning av Aschberg istället. Ekdal är tuff i början men han gnäller bara vid mötet.

Sen va f*n. Tv4 tjänar multum på detta programmet, bygg färdigthusen åt dem, låt dem göra det själva det som var sagt, tapetseringen och det. Men en vägg satt väl på fel ställe? isolering som fattas osv.

Samma som förra programmet, dem kan göra mer än 2 rum och en trappa, det är ingen välgörenhet och ni tjänar pengar på det.

En fråga på hemmakanalen frågades Timell hur lång tid det tog att fixa förra veckans hus, det hade han ingen aning om, där ser man hur mycket tvhallåa/snickare han är.



Sen tycker jag att dem borde kolla betalningsanmärkningar och F-skatt. Är inte det, det första man gör? Sen vet jag inte om jag är en dålig människkännare eller ej men paret verkade vara lite luriga.

Dem får bestämma sig, är det ett renoveringsprogram (man såg dem lägga flytspackel)

Är dem ute efter fuskbyggare? (3 minuter av samtal)

snyfthistorier (10 minuter)

upprepning upprepning (30 minuter)
Verkar vara dåligt med empati över lag :(
Det är klart att folk blir ledsna och förtvivlade när deras dröm och pengar försvinner.
De flesta vill tro gott om folk, lita på hantverkarens ord..... osv
Speciellt när hustillverkaren rekomenderar en firma som skall kunna bygga deras hus, de tror ju givitvis på att säljaren rekomenderar en seriös firma som kan bygga Sjödalshus.
Summan av kardemumman är att det går inte att lita på hantverkare, tyvärr kommer de seriösa hantverkare i kläm. Det är svårt (omöjligt) att skilja på seriösa och oseiösa hantverkare utan en rigorös kontroll, och inte ens då kan man vara helt säker. q(;^;)p
 
Micke o Marie skrev:
Precis, vilken är kopplingen mellan Sjödalshus och byggaren, Verkar ju inte vara första gången som Sjödalshus sticker huvudet i sanden efter att ha "rekommenderat" en byggare om man läser trådarna i forumet.... q(;^;)p

I övrigt kan jag bara hålla med de flesta, för mycket snyft, upprepningar och för lite konkret
Dök fö just upp en ny tråd av en ny TS som höjer Sjödalshus till skyarna..:rolleyes:

http://www.byggahus.se/forum/refere...7-bra-och-daligt-vid-nybygge-efter-brand.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.