143 013 läst ·
664 svar
143k läst
664 svar
Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
F fsn skrev:
Det stämmer vad Twood säger det är inte Rörvikshus fel vi byggt andra hus med väldigt nöjda kunder , fuskbyggarnas program är rena bluff och imorgon får ni bevis på alltF fsn skrev:
Varför går de inte på och granskar
Kontrollplanen?
KA 's förehavanden ?
Det är ju dessa funktioner som ska hindra dessa bygghaverier.
En KA är ju inte grats. De borde veta vad som kan gå fel och förebygga det.
Kontrollplanen?
KA 's förehavanden ?
Det är ju dessa funktioner som ska hindra dessa bygghaverier.
En KA är ju inte grats. De borde veta vad som kan gå fel och förebygga det.
Angående byggfusk el inte.
VVS installationen såg ut att vara gjord helt felaktigt. Där fanns det otvivelaktigt grova fel som inte ska få förekomma alls. Övriga fel på besiktningsprotokollet vet vi inget om.
Tyvärr så är enda förklaringen till vvs-felen inkompetens samt total brist av kontroller under arbetets gång.
Det kostar inte speciellt mycket extra att göra rätt från början.
VVS installationen såg ut att vara gjord helt felaktigt. Där fanns det otvivelaktigt grova fel som inte ska få förekomma alls. Övriga fel på besiktningsprotokollet vet vi inget om.
Tyvärr så är enda förklaringen till vvs-felen inkompetens samt total brist av kontroller under arbetets gång.
Är det säkerställt att byggaren misslyckats tidigare? Det påvisades om ett annat bygge där de var missnöjda. Men hallå! Vridfönster som inte går svänga runt helt !!! Finns det fönster som fixar det ? Till vilken nytta? Nämner släppt klinker och lång lista på fel. De borde ju visat de grövsta felen Isåfall.H hempularen skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Jag försvara definitivt inte dessa töntar som gör en massa hittepå-lösningar men Anders har inte heller alla hemma alltid.
Han står ju t.ex och visar att folien går ut på karmen helt enligt reglerna när det är omgjort och i detta fallet finns det inga som helst krav på det egentligen. Sen att det alltid är bra och lika enkelt att göra detta är en helt annan sak.
Förra veckan yrade han t.ex om att det var farligt att spotlighten i hallen var kopplade med sladd och stickpropp.
Att det var fult är en sak, men var ligger det farliga i detta ???
Dessutom gnälls det om att de inte är jordade (hans kollega) men 99% av sådana spotlights är ju dubbelisolerade och behöver ju således inte jordas vad jag har fått lära mig.
Han står ju t.ex och visar att folien går ut på karmen helt enligt reglerna när det är omgjort och i detta fallet finns det inga som helst krav på det egentligen. Sen att det alltid är bra och lika enkelt att göra detta är en helt annan sak.
Förra veckan yrade han t.ex om att det var farligt att spotlighten i hallen var kopplade med sladd och stickpropp.
Att det var fult är en sak, men var ligger det farliga i detta ???
Dessutom gnälls det om att de inte är jordade (hans kollega) men 99% av sådana spotlights är ju dubbelisolerade och behöver ju således inte jordas vad jag har fått lära mig.
Kan du förklara lite mer vad som är felaktigt? Är det för att det ser kladdigt ut efter att dem har rivet ut luckan eller vad? Vad heter den typen av koppling?L largab skrev:Angående byggfusk el inte.
KA och kunden har varit med hela vägen och såg hur tätskikt är rätt utfört och tätning runt rör men dem går ändå och ljuga i programmet att det är fel på tätskiktL largab skrev:
Dem skulle aldrig rekommendera en skojare med 30 år erfarenhet och hundratals nöjda kunder men jag kan inte garantera att en kund som inte har pengar att blir nöjedT Thomas' skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 067 inlägg
Vitsen med vridfönster är att de kan svängas runt helt.L largab skrev:Är det säkerställt att byggaren misslyckats tidigare? Det påvisades om ett annat bygge där de var missnöjda. Men hallå! Vridfönster som inte går svänga runt helt !!! Finns det fönster som fixar det ? Till vilken nytta? Nämner släppt klinker och lång lista på fel. De borde ju visat de grövsta felen Isåfall.