Hej

Vi håller på och diskuterar hemma om vad för slags innertak vi ska ha i vårat hus som ska byggas. (Söderviken, Eksjö). Det är ett halvfunkis hus och vår fråga är vilket innertak som passar bäst. I normalpriset ingår gipsplank men vi funderar på om vi ska ha vitmålad råspont istället men vi har blivit tveksamma om det verkligen passar i ett funkishus.

Tacksam för råd!

Carina

Det går väl med vilket som. Håller med yonna; det är ju trots allt ett nytt hus. Personligen tycker jag trä är snyggare än gips.....

Snyggt hus, bra planlösning, gipsen kan krackelera lite när trä't torkar så jag skulle förorda råspont vitlaserad.
Klart det passar....!

Och jag skulle förorda helt slätt gipstak. Visst, det blir till att spackla, men det blir snyggast så.. ;)

Ja, är det funkis-stil; "modernism" som du eftersträvar så bör du varken ha råspont eller kurbitsmålningar...

Slät vit gips skall det vara. ;)

Hej Carina
Vi ska också bygga söderviken, vi har valt att lägga remsor i och sen målning vilket leder till ett helt slätt tak. vitlaserad råspont har vi lagt i matsalsdelen.
gjorde ni många ändringar ? Hälsn Fela

e skrev:
..och mitt förslag är råspont med halkskydd.
Halkskydd i taket ???. Kanske ingen dum ide´om man vill slå klackarna i taket ;D.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.