Hmm, det var därför mitt första försök med fogskumet blev så gummiliknade.Jag funktade ganska ordentligt.Så nu till min erfarenhet då.Först och främst läs på förpackningen hur man ska göra.Det varierar mellan olika märken vad det verkar.De vanliga billiga fogskummet expanderar väldigt mycket om man jämför med dom isocyonat-fria medlen.Tex det billiga tremco som jag köpte på jula.Det står på förpackningen att man ska fylla fogen till 50%.Men det expnderar 4-5 gånger mer,om det räcker.Har liknande erfarenhet av byggmax och wurths billiga fogskum..På det sista fönstret där jag använde tremcos fogskum så blev det lite deformation på fönsterkarmen.inte mycket,men det skrapar ändå i lite när jag ska stänga det.Det problemet har jag inte på det fönstret med isocyonatfria medlet.Så nästa gång blir det ett isocyonatfritt medel där expansionen inte är så enorm helt enkelt.Kostar lite mera ,med det är det värt om man vill slippa problem.Finns säkert många som inte haft några problem med dom billiga medlen.Men det är dumt att chansa när felprocenten ändå finns där. Ciao! / mats