2 160 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Funderingar runt badrumsrenovering , behöver alla tips jag kan få.
Håller på planera badrumsrenovering o ju mer man läser ju mer frågetecken får man.
Bifogar skiss på badrummet.
Försöker ha så lite skruvar som möjligt när det gäller krokar etc dessa kommer limmas upp.
Lite osäker på ha kommoden i våtrums zon 1, den måste väl skruvas upp i väggen eller kan man limma sånna? Är Ikea godmorgon kommod.
Gäller ju även handukstorken som är i samma zon o skall monteras på väggen.
Läst att man helst inte skall borra igenom tätskikt etc, vet inte hur känsligt det är?
Orsaken till ha kommoden där att hantverkaren vill gömma fördelarskåpet i kommoden, då rören kommer upp bakom kommoden.
Utanpå liggande rör eller lägga in i väggen dock ej yttervägg är också en fundering, vad som är bäst o rekommenderas.
Sen när det gäller radiator rör som läggs i pexrör o isoleras o bilas ner i betongplatta, kommer det förlora mycket av effekten tanke på kyla i mark etc?
Även synpunkter på skissen om det ni ser något som kan vara tokigt.
Tacksam för alla synpunkter o hjälp
Bifogar skiss på badrummet.
Försöker ha så lite skruvar som möjligt när det gäller krokar etc dessa kommer limmas upp.
Lite osäker på ha kommoden i våtrums zon 1, den måste väl skruvas upp i väggen eller kan man limma sånna? Är Ikea godmorgon kommod.
Gäller ju även handukstorken som är i samma zon o skall monteras på väggen.
Läst att man helst inte skall borra igenom tätskikt etc, vet inte hur känsligt det är?
Orsaken till ha kommoden där att hantverkaren vill gömma fördelarskåpet i kommoden, då rören kommer upp bakom kommoden.
Utanpå liggande rör eller lägga in i väggen dock ej yttervägg är också en fundering, vad som är bäst o rekommenderas.
Sen när det gäller radiator rör som läggs i pexrör o isoleras o bilas ner i betongplatta, kommer det förlora mycket av effekten tanke på kyla i mark etc?
Även synpunkter på skissen om det ni ser något som kan vara tokigt.
Tacksam för alla synpunkter o hjälp
Blir det golvvärme så kanske ni inte behöver en el/vattendriven handdukstork?
Det går även att lägga utanpåliggande fördelare, fördelarskåp är dyrt men smidigt.
Borra på i väggarna du, se till att använda mycket silikon bara. Vattenskador sker inte långt upp på en vägg...
Det går även att lägga utanpåliggande fördelare, fördelarskåp är dyrt men smidigt.
Borra på i väggarna du, se till att använda mycket silikon bara. Vattenskador sker inte långt upp på en vägg...
ja blir golvvärme med el , handdukstork vill jag nog ha , används flitigt där jag bodde innan.Jonatan79 skrev:
Funderar på 60x60 plattor på golv med kuvertskärning o 30x60 på vägg reglarna är metall o sen 15 mm plywood , 30x60 plattorna va rätt tunga märkte jag,
Jonatan79 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Frågor runt badrumsrenovering
Badrum -
Sätta ytterfoder runt fönster på stuga. Funderingar på bläck, storlek.
Fönster & Dörrar -
Funderingar runt att kallställa sommarhus med vatten indraget
Vatten & Avlopp -
Lite PEX-funderingar inför badrumsrenovering
Vatten & Avlopp -
Funderingar kring eventuellt bastubygge i samband med badrumsrenovering
Bastu