16 472 läst ·
22 svar
16k läst
22 svar
Funderingar på Passat panna
www.rinkabyrör.se tar 45 000 för en Innova 50
Haha ja gammal tråd 
Jo jag eldade i den 1 år, vad jag kan dra mig till minnes så eldade jag upp ca 60m3 den vintern.
Nästkommande höst så började pannan läcka så jag köpte en orlan 60kw, efter det har jag legat mellan 20 och 25m3 per år (mest björk) men förra året tröttnade jag och installerade en 10kw bergvärmepump.
På ett år drog den 10900kwh (2012-04-01 till 2013-03-31)
Jag betalade ca 200kr/m3 för veden och köpte ca 30m3 per år dvs 6000kr
Bergvärmen kostade mig ca 13000 på ett år. (kall vinter)
Om du frågar mig så är det lätt värt det
Jo jag eldade i den 1 år, vad jag kan dra mig till minnes så eldade jag upp ca 60m3 den vintern.
Nästkommande höst så började pannan läcka så jag köpte en orlan 60kw, efter det har jag legat mellan 20 och 25m3 per år (mest björk) men förra året tröttnade jag och installerade en 10kw bergvärmepump.
På ett år drog den 10900kwh (2012-04-01 till 2013-03-31)
Jag betalade ca 200kr/m3 för veden och köpte ca 30m3 per år dvs 6000kr
Bergvärmen kostade mig ca 13000 på ett år. (kall vinter)
Om du frågar mig så är det lätt värt det
Vem säljer ved för 200/m3 ? - jag säljer för 300 och hade gärna köptNiclas skrev:Haha ja gammal tråd
Jo jag eldade i den 1 år, vad jag kan dra mig till minnes så eldade jag upp ca 60m3 den vintern.
Nästkommande höst så började pannan läcka så jag köpte en orlan 60kw, efter det har jag legat mellan 20 och 25m3 per år (mest björk) men förra året tröttnade jag och installerade en 10kw bergvärmepump.
På ett år drog den 10900kwh (2012-04-01 till 2013-03-31)
Jag betalade ca 200kr/m3 för veden och köpte ca 30m3 per år dvs 6000kr
Bergvärmen kostade mig ca 13000 på ett år. (kall vinter)
Om du frågar mig så är det lätt värt det![]()
in den för 200 för slippa fabricera den själv
oxå tokbilliga av diverse - tex andra vedsäljare ... .)
Klicka här för att svara