M
Jag och min sambo är spekulanter på en tomt som vi tycker är perfekt i alla avseenden utom ett. Problemet är att ungefär 30-40 meter från tomten har man placerat en avloppspumpstation. Jag har sett att boverket rekommenderar minst 50m för att undvika luktproblem...

Är det någon som har liknande erfarenheter? Kommunens tekniker är väldigt försiktiga och säger mer eller mindre att de inte kan lova en luktfri tillvaro. Han tillägger dock att det är vanligt att man inte följer boverkets rekommendationer.

Vi är inte helt avskräckta än och funderar på om detta är skäl nog för ett ordentligt skambud? Tomten har varit till salu ett par år och verkar inte särskilt het trots ett bra läge.

Tips och funderingar mottages gärna!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.