O
Nu är det snart dags att byta ut matningen till pumpen som finns i källaren. Troligtvis går kabeln genom krypgrunden först. Idag går den i ett fint "pansar rör" Troligtvis kommer det vara omöjligt att få ut den gamla kabeln... Så då kommer naturligtvis frågan, Den nya matningen hur ska den råttsäkras? Eftersom den går i krypgrunden i huset som befinner sig ute på landet....
Kabeln jag drar blir troligtvis en EQLQ eller en EKLK 5G 1,5.

O vad kostar inte den kontra nya pansarrör o lämplig "enklare" kabel t.ex EKK

O
Tack för tipsen! nu får jag ta mig en funderare på hur jag ska lösa problemet...
Kom å tänka på att ett av problem är att ta mig under huset.... :)
Kanske kan skicka katten...
Men hur bra är katter på å spika upp kabel? :p

Odjuret skrev:
Tack för tipsen! nu får jag ta mig en funderare på hur jag ska lösa problemet...
Kom å tänka på att ett av problem är att ta mig under huset.... :)
Kanske kan skicka katten...
Men hur bra är katter på å spika upp kabel? :p
Det är bara att välja. Antingen du och spika upp kabeln.
Eller katten, och bli av med mössen :x

Moving
Har liknande problem, gäller samma nu?

Tycker katter har en tendens att bli latare nu för tiden, kanske beroende på minskat råttpopulation, så läget är nog i stort oförändrat.

Jag tror inte man behöver överdriva behovet av råttskydd i krypgrund. Råttor söker sig dit om det finns mat där eller om de hittar en väg in i huset. I en bostad borde det vara ganska enkelt att inte fånga deras intresse. Det är värre i lantbruk med hantering av stora mängder foder. Så EKLK och liknande alumantlade kablar torde vara en tillräckligt bra kompromiss här.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Moving
De funderade på duschslang

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.