1 487 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Fundering om tak konstruktion
Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Var uppe på vinden och kolla vårt tak efter läckage nu när snön smälter. Och tycker att det ser väldigt konstigt ut. Det sitter plywood skivor på takstolarna (som numera av fukt är helt bågnade. Kollar men imellan dom ser man takpannorna och rakt ut mellan dessa.
Så ska det väl ändå inte se ut, även om det är på ett vanligt 1-plans hus.
Nu är detta bostadsrätt så inget jag behöver göra iordning själv, men vore kul att veta om det är riktigt gjort ändå.
Dessutom en fundering om garagetaket. Är en typiskt garagelänga i trä med vanliga takstolar, men reglarna som ligger längs med längan på takstolarna behöver ju skarvas på en lång länga. Men är det normalt att lägga alla skarvarna på precis samma ställe mellan två takstolar. Syns att vissa skarvar har gått isär lite.
Skulle vara intressant att veta vad ni tror om detta.
Tacksam för svar.
Så ska det väl ändå inte se ut, även om det är på ett vanligt 1-plans hus.
Nu är detta bostadsrätt så inget jag behöver göra iordning själv, men vore kul att veta om det är riktigt gjort ändå.
Dessutom en fundering om garagetaket. Är en typiskt garagelänga i trä med vanliga takstolar, men reglarna som ligger längs med längan på takstolarna behöver ju skarvas på en lång länga. Men är det normalt att lägga alla skarvarna på precis samma ställe mellan två takstolar. Syns att vissa skarvar har gått isär lite.
Skulle vara intressant att veta vad ni tror om detta.
Tacksam för svar.
Klicka här för att svara