9 326 läst ·
40 svar
9k läst
40 svar
Funderar på att köpa geringssåg
att öka kaphöjden från 60 till 85mm tycker jag inte ger samma mervärde som att gå upp från 85 till 110mm.
8S vs 10SD vs 12SD
höger o vänster snesågning...jag bruka bara vända på plankan... men ibland vore det skönt att slippa.
Lasern använder jag aldrig då jag nästa alltid jobba utomhus.
8S vs 10SD vs 12SD
höger o vänster snesågning...jag bruka bara vända på plankan... men ibland vore det skönt att slippa.
Lasern använder jag aldrig då jag nästa alltid jobba utomhus.
Skall inte flytta sågen ofta iaf, viktigare för mej är nog att klara dom flesta situationer utan att ångra köpet. Synd med lasern men kanske man kan undvara den oxå med prioriteten på övrig funktionalitet.
Vill ha en rejäl såg som fixar det mesta.
Makita LS1214L tror jag har laser men i övrigt i föhållande till 12SD vet jag inte ...?
Vill ha en rejäl såg som fixar det mesta.
Makita LS1214L tror jag har laser men i övrigt i föhållande till 12SD vet jag inte ...?
Som jag skrev så är det en väldigt prisvärd såg. Ska du jämföra med en Bosch 12sd så hade jag helt klart valt en DeWalt XRP, den nya modellen. DeWalt är helt änkelt ett bättre märke.FredrikR skrev:
Visst respekteras åsikter, men ett utkastat påstående om att ett märke helt enkelt är bättre är ju inte att sälja sin åsikt på ett sätt som någon tar till sig. Om man lägger fram styrkan i produkten kanske folk lyssnar...hokanp skrev:
Samt, det funkar dåligt att klanka ner på andra "erkänt" bra produkter bara med att ange annan färgen på plasten som huvudargument.
Dewalt kan säkert vara ok, men tycker att dom flesta av dom tar så dåligt på höjden trots stora klingor ?
DW 777 tex : 62mm, ingen tilt v/h en lätt såg däremot men tyvärr bara blaha enligt mej!
10SD och 12SD, har dom spårsågning ?
DW 777 tex : 62mm, ingen tilt v/h en lätt såg däremot men tyvärr bara blaha enligt mej!
10SD och 12SD, har dom spårsågning ?
Notera att jag har inte har sagt att något märke är dåligt. Bara sat att enligt mig så är DW 777 en mycket prisvärd såg. En svaghet med DW är t.ex. som någon nämner att den tar endast 62 mm på höjden. Klingan på min är en 216 mm. Jag har dock en 707 men den är ju ersatt av 777.
Vad är det som gör den så bra, och gör att han får ångra sig om han köper en blå Bosch?
Självklart respekteras din åsikt, men utveckla gärna.
Som du säger, din Dewalt tar 62mm på höjden medans en GSM10SD tar 95mm (87mm enligt spec).
gronj-03
Om du menar justerbart sågdjup/höjd så har dom det. Dock utan mätskala.
Självklart respekteras din åsikt, men utveckla gärna.
Som du säger, din Dewalt tar 62mm på höjden medans en GSM10SD tar 95mm (87mm enligt spec).
gronj-03
Om du menar justerbart sågdjup/höjd så har dom det. Dock utan mätskala.
Redigerat:
Fast dewalten i fråga bör väl snarare jämföras med gcm8s vad gäller sågdjupet? gcm10 har ju en större klinga.FredrikR skrev:
