9 888 läst ·
17 svar
10k läst
17 svar
Funderar ni på Modulent? Läs här först.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Alla skador på gips ska lagas innan putsskivorna monteras skrev:Grattis Jens!
Det börjar bli stor humor i denna tråd. Modulent skall, efter att ha spikat på reglarna, laga skadorna med "någon typ av tejp"!
(Detta förfaringssätt må vara ok vid mindre skador på monterad gips, men knappast på det som din bild visar.)
Angående garageplattan så borde du nog ta en spade och göra en "egenkontroll".
Uppdatering.
Så här såg det ut i morse. Jag förutsätter att detta är en temporär fix tills man har lagat skadan under. Nu regnar det ivarjefall inte rakt in i isoleringen som det gjorde igår. (Tips till den som "fixat" här är att det finns tejp som är till för detta. Den är silvrig på ena sidan och svart på andra.)
Det är inte jag som lossat på tejpen längst upp. Det var byggarna på plats som ville kolla själv. De trodde inte på mig när jag berättade att det saknades gips på hela hörnan under reglarna.
/J
Så här såg det ut i morse. Jag förutsätter att detta är en temporär fix tills man har lagat skadan under. Nu regnar det ivarjefall inte rakt in i isoleringen som det gjorde igår. (Tips till den som "fixat" här är att det finns tejp som är till för detta. Den är silvrig på ena sidan och svart på andra.)
Det är inte jag som lossat på tejpen längst upp. Det var byggarna på plats som ville kolla själv. De trodde inte på mig när jag berättade att det saknades gips på hela hörnan under reglarna.
/J
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Upptäckte just den här tråden. Får jag påminna om reglerna vi har under "Diskutera med Hustillverkare" - vi tar inte upp enskilda ärenden här, endast allmänna frågor. Jag låser tråden.
Diskutera gärna ämnet under "Referenser hustillverkare", men då endast med andra konsumenter.
Diskutera gärna ämnet under "Referenser hustillverkare", men då endast med andra konsumenter.
Liknande trådar
-
Funderar vart smutsfilter sitter på luftvattenpump nibe f2120 kan det sitta intill kran på ledning till pumpen
Värmepumpar -
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv -
Hur hade ni gjort, funderar på en altan.
Altan & Uteplats