Tänk om. Deras kvalité är bland de sämsta. Två år efter det nya köket ser det ut att vara 20 år gammalt, se en bif bild, kan skicka 20 till. Ytan klarar är inte gjord för att vara i ett kök som används, möjligen ett visningsklart där man inte lagar mat, etc. Vi är två personer som nyttjar köket ca 70% av tiden, inga småbarn, inga hundar.
Varenda hyllplan hade dessutom småhack när köket var nytt, vi fick flera varor som verkade vara sekunda, utrustning som de hade haft på display i butik, skåpluckor i fel finish, vända åt fel håll, fel storlek och så mycket annat. Butikerna, Sickla och Kungsholmen bjöd på motstånd, och var så oförskämd. Ballingsröv.

• IMG_3150.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Visar din bild stänkskydd bakom bänkskivan ? Vilket material är det ?

G
Alltid tråkigt när "kvalitetsmärken" blir sämre då dom börjar tumma på kvaliteten för att spara pengar.

• Gilla
Baba_yaga och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Visar din bild stänkskydd bakom bänkskivan ? Vilket material är det ?
Det är den del som är mellan underskåp och golv. Tyvärr är det en skarv där och det är där det börjat vittra bort översta lagret. Material: det är ballingslövs spånskivor.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
BirgitS
Alla vanliga kökstillverkare har socklar av spånskivor, och spånskivor måste skyddas mot vatten. Vem satte upp upp en sågad sockel utan att skydda snittytan?
Och hur kunde det koma vatten en bit ovanför golvet?

Aha, sockeln, Det blir nog så när man svabbar golv och dammsuger.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag tycker att det ser ut som om det är mjukfogen mellan två skarvade socklar som har spruckit. Kanske efter en "stöt" från dammsugarmunstycket eller kanske någon golvsvabb som gett skarven en törn. Det syns ju extra tydligt när det är vita skivor som skarvas.

• Gilla
Köksnörden och 1 till
  • Laddar…
K Köksnörden skrev:
Tänk om. Deras kvalité är bland de sämsta. Två år efter det nya köket ser det ut att vara 20 år gammalt, se en bif bild, kan skicka 20 till. Ytan klarar är inte gjord för att vara i ett kök som används, möjligen ett visningsklart där man inte lagar mat, etc. Vi är två personer som nyttjar köket ca 70% av tiden, inga småbarn, inga hundar.
Varenda hyllplan hade dessutom småhack när köket var nytt, vi fick flera varor som verkade vara sekunda, utrustning som de hade haft på display i butik, skåpluckor i fel finish, vända åt fel håll, fel storlek och så mycket annat. Butikerna, Sickla och Kungsholmen bjöd på motstånd, och var så oförskämd. Ballingsröv.
Lägg upp lite fler bilder. Den du visade går att härleda till kass installation (fattas skarvbeslag).

• Gilla
Köksnörden och 1 till
  • Laddar…
Ikeas socklar är av laminerad plats.... apfula redan vid installation men tål i varjefall vatten...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C Cocomango skrev:
Lägg upp lite fler bilder. Den du visade går att härleda till kass installation (fattas skarvbeslag).
ja om man ska desavouiriera en hel tillverkare vill jag se mef än en bil på en sockel

När jag Booliknarkar är socklarna i 90% av svenska hem fulare än detta

• Gilla
Frerider och 3 till
  • Laddar…
Tråkigt, har haft ett i drygt 1 år med 3 grabbar. Har inga märken förutom något som jag lyckats med själv. Men visst, man hade ju önskat att man kunde arbeta i ett kök lite mer hårt. Men spånskivor och trä som ska se modernt ut är ju av den typen.

En pedant dam i huset har räddat mig men jag håller med angående säljteam. Är inte superimponerad när man väl har köpt. Fick dock kompletterande luckor snabbt när de inte riktigt höll måttet i färgen. Sparade dessa istället för o byta så har jag några extra luckor för framtiden istället.

Tror inte du hittar något bättre någon annanstans utan då är de kök av mer industristil man ska ha.

G Greger_08 skrev:
Alltid tråkigt när "kvalitetsmärken" blir sämre då dom börjar tumma på kvaliteten för att spara pengar.
Kan även vara handhavande fel av %=) =!!!!

• Gilla
Köksnörden
  • Laddar…
K Köksnörden skrev:
Ni skulle reklamera direkt då!!!
Och gå till lokal tidningen om dom är intresserade av reportage om ballingslöv kök..
Då kan jag lova dig att det hade vuxit ut rövhår på ballingslöv köks avdelning

• Gilla
Köksnörden
  • Laddar…
Baba_yaga Baba_yaga skrev:
Och gå till lokal tidningen om dom är intresserade av reportage om ballingslöv
Vilken tidning tror du vill skriva ett reportage om ett slitet kök ?

Alla människor som är förankrade i verkligheten vet väl att det enda som gäller angående slitna kök är att göra en polisanmälan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.